Bukefalos 28 år!

Ronja Karlsson

Trådstartare
Hejsan! Jag har läst om detta preparat som i praktiken låter helt fantastisk men är det någon som provat det? :) Och jag läste att man bl.a. inte enligt hemsidan bör spruta det i si-leder är det någon som vet varför🙈 Min tanke är att en led är en led:angel:
 
Inte provat men blivit rekommenderat det till en gammal häst jag hade med artros i kotleden där Arthramid ska ha god effekt.

En led är förvisso en led, men det är skillnad på led och led. Olika leder är uppbyggda på olika sätt- tex kulled, gångjärnsled, glidled osv och utför olika mkt rörelse och får olika mkt belastning. Arthramid funkar väl bäst på rörliga leder ( tex kotled) än tex SI-leder.
 
Inte provat men blivit rekommenderat det till en gammal häst jag hade med artros i kotleden där Arthramid ska ha god effekt.

En led är förvisso en led, men det är skillnad på led och led. Olika leder är uppbyggda på olika sätt- tex kulled, gångjärnsled, glidled osv och utför olika mkt rörelse och får olika mkt belastning. Arthramid funkar väl bäst på rörliga leder ( tex kotled) än tex SI-leder.
Aha tack! Då förstår jag lite mer varför man inte rekommenderar det till si-leder :)
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
478
Senast: Sirap
·
Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 497
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 132
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp