Åsikter om Mountain Horse Rimfrost Rider mottages!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Myshkin
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 3 009
M

Myshkin

Ni som har dom. Hur är dom rent allmänt? Vart har ni köpt dom? Pris? Hur är dom i storlekarna små/stora?

Tacksam för alla svar!

Sv: Åsikter om Mountain Horse Rimfrost Rider mottages!

Rimfrost Rider har utgått ur sortimentet. Det finns en ny som heter Rimfrost Rider II. Den känner jag dock inte till, tror inte så många gör då den är rätt ny.

Men den gamla, den gav dem upp då de hade massa fel på dem hela tiden. Ffa dragkedjan. Jag bytte mina två gånger. tredje gången var jag så trött på dem att jag ringde MH. Jag fick då lämna tillbaks stövlarna och pengarna tillbaka. Bra gjort av MH må jag säga.

Deras andra skor tycker jag håller mycket hög kvalitet, jag har haft ett par Mountain Rider i tre år nu och de håller än. Jag har dem året runt, så slitstarka är de.

Om det är den gamla modellen du menar, köp inte. om det är den nya, varför inte köpa och prova. De har förmodligen gjort om den så den inte har samma problem som den gamla modellen. Bra passform har de i alla fall. Och de är normala i storlekarna.

Jag tror att jag har Rimfrost Rider II som jag fick i utbyte istället för dom gamla som en flärp hade gått sönder på.
Dom har jag inte hunnit rida så mycket i däremot. Men dom gamla gillade jag skarpt, frös aldrig om fötterna och sköna att ha på sig.

Tror dom är ganska normala i storlekarna. Jag köpte större för att få plats med massa strumpor, men det var lite onödigt eftersom hittills har det räckt med ett par ullfrottestrumpor för att få tokvarma fötter :)

Jag tycker inte att MH skor håller vad de lovar, utan att de säljer bra tror jag är smart marknadsföring.

Jag tror alla känner någon eller har själva MH skor/kängor som inte håller måttet, har själv en stallsko där hela innefodret har lossnat efter en allt för kort tid. På deras tidigare ridstövlar så "dog" dragkedjan allt för snabbt, och flärparna lossnade.

Jag har haft två av deras jackor där färgen bleknat allt för snabbt efter tvätt samt att knapparna lossnat. Eller den urdumma lösningnen att ha en delad flärp mitt bak på jackan, över rumpan, om flärpen var öppen så kunde du sätta dig i en sadel och metallknappen kunde tryckas in i bakvalvet på sadeln och lämna ett märke. Mindre kul.

På det stora hela har jag sett alldeles för lite kvalite från MH.

Jag har bara grejer från MH och har bara en enda gng råkat ut för problem. Det var dragkedjan på stövlarna som strejkade. Jag fick ett par nya stövlar som jag haft i tre år nu och de håller fortfarande. Jag tycker deras grejer är KANON!!! Har även en jacka som jag gav 2000 spänn för och den har jag använt varje dag i typ 2 år och den är fortfarande lika fin!

Jag köpte mina för tre år sen, och det var då den första varianten. Som det redan sagts så var dragkedjan inte mycket att hurra för... DOCK höll mina två år innan de gick sönder så, och det är bra mycket längre än vad jag hört att andra gjort. :)
Jag gillar dem väldigt mycket! Jag fryser väldigt lätt, och kunde rida med vanliga bomullsstrumpor i Rimfrost när det var 15 minus och vara VARM om fötterna! Kan dock inte ha dem när det är bara några få minus, då svettas jag. :p

Jeg har RR og jeg er veldig fornøyd. Kjøpte mine på Oslo Horse Show i okt 2003 og har brukt dem MYE.
Mine er like fine som nye enda og jeg gleder meg til det er kaldt nok for å bruke dem igjen :rofl:

Jag är nöjd med mina. Jag har haft dem i ett par år och har inte märkt att de skulle brista någonstans. Jag håller mig relativt varm, jag som är köldkänslig om fötterna pga att jag har förfrusit dem några gånger.

Jag köpte dem på Globen-mässan för 798 kr. Normala i storleken.

Sanna dina ord. MHs kläder i allmänhet, och skor i synnerhet, är kassa tycker jag. Dessutom lämnar deras kundservice en del övrigt att önska.

Jag köpte mina i våras så jag har inte hunnit använda dom så mycket. Köpte dom på Sharpman för ca 5 - 600, rea ;) . Dom är mycket sköna, men stora i storlekarna, jag tog 37 och har i vanliga fall 38-39.

Jag trivs hur bra som helst med mina Rimfrost! :) Jag har haft dem i två vintrar utan problem och de ser fortfarande nya ut!!

I storlekarna upplever jag dem som lite stora, men det kan bero på att man inte behöver ha tjocka strumpor i dem för att hålla värmen, det räcker med en tunn sommarstrumpa!

Jag köpte mina på Granngården (idiotiskt namn) och de kostade väl ca 800:-

Jag blir inte klok på dom. Skaften är så styva och hårda att jag inte känner hur jag skänklar. Misstänker att de är gjorda för turridning vintertid så man liksom inte kör finlir i ett ridhus, utan behöver hålla sig varm. Någon som upplever dom på ett liknande sätt?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 058
Senast: Tora
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
925
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 195
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31