Åsikter på detta?

Lamborghini

Trådstartare
På Facebook.

Mamma (till någon):...du skulle bara veta hur fel jag körde hem;) haha, missade avfarten ur tunneln för att jag messade haha suck det tog ett tag att komma hem =)

Jag Asså... messar när du kör å speciellt med andra(hennes två barn) i bilen? Inte helt optimalt kanske...

Mamman ööö japp precis som att prata itelefonen el knappa in ett nummer som man ringer,,, men det är aldrig någon som gör det va men andra i bilen;)

JagMen messar man behöver man ju titta mer på telefonen än när man pratar menar jag. Bara för att andra gör nåt innebär det inte automatiskt att det är bra eller okej ju..

Mamman jag behöver inte titta speciellt mycket när jag messar jag kör bil hela dagarna med en larm telefon på mig och jag börjar kunna det där utan till vännen så det e ingen fara... andra kanske inte ska det men jag kan. ha det bra

Jag Äsch det där är ju bara att lura sig själv! Det räcker att du reagerar på en miss som någon annan gör liiite långsammare för att det ska gå illa - just för att du inte har samma reaktionsförmåga när du pysslar med annat samtidigt. Jag är ingen ängel när jag kör bil själv, men har jag andra (speciellt mitt barn!) i bilen då skärper jag mig.

Jag igen Du missade till exempel avfarten för att du var okoncentrerad - det är det jag menar, tänk om nån annan gör en miss som gör att du hamnar i dålig position och så händer det nåt. Behöver inte vara DU som tabbar dig.

Mamman meeeen vad du måste ha en tråkig kväll=) haha du kör som du kör och du tar nog had om ditt barn och jag lovar jag har god hand om mina. jag lovar ska inte ha dig i min bil när jag kör

Jag Men du är ju extremt nonchalant som tror att du har hundra koll när du sitter och sms:ar i bilen samtidigt som du kör... Jag har haft en tråkig kväll men tro inte att jag hade låtit bli att kommentera om den hade varit grym ;) Det räcker med att jag kör i en bil nära dig för att vi ska kunna råka illa ut. Man ska väl ändå skapa bästa förutsättningarna för att det ska gå vägen? Sen kan ju ändå allt hända såklart.

Mamman ok då messar jag dig när jag är ute på vägen så du inte behöver vara orolig över träffa rally Kalle där då=) natti natti

Jag Nä det behöver du inte göra, finns fler idioter på vägarna. Hoppas bara ni inte råkar ut för nåt pga bristande uppmärksamhet. Du kanske ska slå upp lite siffror om olyckor i trafiken som har med messande att göra? :) Det är ingen rolig syn. Lycka till på Zumban dock!

Mamman japp det finns många idioter på vägarna... tack det ska nog gå bra=)

Sv: Åsikter på detta?

jag kan multitaska ganska rejält..
Men jag vill inte messa när jag kör bil eller som i mitt fall att min förare kör bil och messar.. inte bra!

Åt just din historia så känner jag för att göra ett högt Homer Simpson ljud och slå mig själv i ansiktet :S.

Det är livsfarligt att skriva sms när man kör.
Prata i telefon kan jag leva med när det är handsfree osv. Men inte smsa, det funkar bara inte, då ockuperar du del av din fokus (kan vissa leva med) men du ockuperar ditt SYNFÄLLT då och då varje gång du tittar på mobilen, vilket man gör ganska ofta när man smsar.
OCH man ockuperar en hand..

händer det något akut så måste du först upp med blicken 100% och få tillbaka full fokus på vad som händer, sedan ska du släppa telefonen, ta tag i ratten med den fria handen och börja säkra det som händer..

Absolut livsfarligt och det är svårt nog ibland utan minsta distraheringen.

jag kan multitaska ganska rejält..
Men jag vill inte messa när jag kör bil eller som i mitt fall att min förare kör bil och messar.. inte bra!

Åt just din historia så känner jag för att göra ett högt Homer Simpson ljud och slå mig själv i ansiktet :S.

Det är livsfarligt att skriva sms när man kör.
Prata i telefon kan jag leva med när det är handsfree osv. Men inte smsa, det funkar bara inte, då ockuperar du del av din fokus (kan vissa leva med) men du ockuperar ditt SYNFÄLLT då och då varje gång du tittar på mobilen, vilket man gör ganska ofta när man smsar.
OCH man ockuperar en hand..

händer det något akut så måste du först upp med blicken 100% och få tillbaka full fokus på vad som händer, sedan ska du släppa telefonen, ta tag i ratten med den fria handen och börja säkra det som händer..

Absolut livsfarligt och det är svårt nog ibland utan minsta distraheringen.

Eller hur.. Kändes inte RIKTIGT som att den där tjejen förstod det öht dock. Jag blev mörkrädd..

Eller hur.. Kändes inte RIKTIGT som att den där tjejen förstod det öht dock. Jag blev mörkrädd..

förstå eller inte vill erkänna/lyssna..
Jag känner ju dock inte människan.
Har varit med om liknande saker då jag tyvärr har en riktig "idiot i bil" med en av mina bröder.
Han är jätteduktig på att kontrollera en bil.
Men det är alltid kontrollerat kaos när man gör annat än att rulla sakta rakt fram :D.

Han har vid flera tillfällen kört som en galning med folk i bilen (det är ju skit häftigt) och han vägrar lyssna när jag säger till honom.
Brorsan försöker vara pappa.. inte bra :P.

Jag skulle aldrig skriva eller pilla på mobilen när jag kör ( oavsett om jag är ensam eller om andra är med ). Helidiotiskt är vad det är!

Jag kör med handsfree också om jag måste prata medan jag kör.

I övrigt kan jag säga att hon inte är den vassaste kniven i lådan :D Hon "lyssnade" nog inte alls.

Han låter lagom begåvad! ;)

Inför alla på facebook. Självklart var hon tvungen att protestera iom att alla kunde se. Privatmess däremot kanske hade fått annan reaktion.

Innan jag skaffade min iphone och hade en "vanlig" telefon med t9 så hände det att jag smsade när jag körde. Men jag halade upp telefonen och sen skrev jag utan att titta på telefonen. Skaffade dock nya luren samma vecka som dotter föddes, så det har aldrig hänt med henne i bilen :)

Låter som en "det händer andra men inte mig" inställning.
Inte nog med att det är olagligt att fippla med telefonen när man kör, det är respektlöst eftersom man riskerar både sin egen och andras hälsa och liv.
Olyckor händer snabbt och folk kör som idioter (ja många alla fall, inte alla)

Inför alla på facebook. Självklart var hon tvungen att protestera iom att alla kunde se. Privatmess däremot kanske hade fått annan reaktion.

Tvivlar nästan på det, sorgligt men sant ;)
Hon kan vara en av de minst smarta människor jag känner till faktiskt.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 738
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att göra försök nummer tre på att ta körkort. De två första försöken har slutat dåligt. Det andra försöket... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 545
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 296
Senast: Edla
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 514
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka