C

ChristinA

Detta har ju anknytning till vissa trådar som varit uppe tidigare.
Någon som provat?
Någon som tror något utan att ha provat?
Jag är bara nyfiken på vad ni tycker. Jag känner inget behov av att prova själv.

ViBri elastiskt koppel
Träna/promenera utan smärta!!! Kopplet som utvecklades för 6 år sedan till minne av den Grand Danois som jag Viveka/ViBri växte upp med och som när hon obduserades efter sin död visade sig ha en nackskada som enligt veterinären måste ha gjort mycket ont!!! Anders Hallgren har gjort en undersökning som visar att många hundar har rygg och nackskador! Huvudorsaken till det är ryck och drag! ViBri elastiskt koppel minskar skaderisken för både hund och förare och har vid det här laget många nöjda användare!! Promenaderna blir mycket skönare!! Ska användas enbart med mjukt brett halsband. Kopplet finns i 8 styrkor och två bredder för att passa just din hund.
Träningshjälpmedel vid anti-dra träning enligt stanna- vänta metoden.
Välkommen till www.vibri.com

Pris: från 295:-
 
Vet inte, har aldrig prövat det kopplet. Skulle vilja klämma och känna lite innan. Men jag är inte förtjust i de elastikska grimskaften som finns för häst. Då jag får en känsla av att "tappa" kontakten med det man har i andra änden. Skulle hellre sätta på sele på hunden och använda vanligt koppel. Då elimeneras risken för nackskada.

Någon som testat?
 
Visst, det kanske funkar.
Men det allra bästa vore väl att skaffa så pass bra lydnad/ kontakt/ pli på sin hund att man inte behöver ta till sådana här hjälpmedel.
Jag kan inte låta bli att undra hur det här kopplet skall kunna fungera på en stor, stark, olydig hund som drar i kopplet. Hur ska man få stopp på en sådan? ´(bara en tanke...)
Men som sagt, det kan ju funka för vissa.
 
Håller helt med! Jag tycker det börjar dyka upp alla möjliga varianter på hjälpmedel för hundar som drar, när man egentligen borde träna bort denna olydnad.

Snart har vi inspänningar och allt möjligt som "råder bot" på våra hundars olater. :(
 
Har ingen egen erfarenhet, men kan säga lite från andras...
Det gör inte att hunden slutar dra och det går inte att sträckas hur långt som helst det är bara till för att mjuka upp rycken som kan bli när man försöker träna bort att hundar drar i väg. Så att man inte ska behöva ta bort sin älskade hund när man fått pli på den, bara för att nacken skadat varje gång den drgit iväg efter nått spännande...

Sen vet jag som sagt inte om de verkligen funkar så, men de SKA funka så....
 

Liknande trådar

S
Övr. Hund Jag är verkligen förtvivlad! :cry: Min älskade schäfertik hänger på en skör tråd och det verkar snart som att alla är emot henne. För...
Svar
11
· Visningar
1 144
Senast: bestatjejen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp