Askkoppar som matskålar

Wille

Trådstartare
En på fb är så upprörd över att en annan använder askkoppar som matskålar till sina katter. Finns det anledning att vara upprörd? Askkopparna är diskade.
 
Endel är så roliga att de blir upprörda av askkoppar. Det räcker att askkoppen existerar. Jättespännande :laugh: Jag har funderat på det där när jag har träffat på någon sådan och genomgående för de jag har träffat som har blivit så upprörda är att de ser rökning som en fruktansvärd last tagen direkt från jävulen själv. De bryr sig alltså inte om röken, far illa av den eller så (iallafall inte mer än vilken passiv rökare som helst, dvs. inget som händer direkt som det kan bli för en astmatiker) utan det är att någon brukar det hela som gör dem upprörda. Samma kategori människor är de som blir upprörda om spritflaskan står på bordet istället för på golvet :up:
 
Klart kan man använda askkoppar till annat :)

Denna har jag tycker den är fin som den är
7FBEDF7D-4A7B-4289-A67C-7A3EAAF4F0FE.jpeg
 
Endel är så roliga att de blir upprörda av askkoppar. Det räcker att askkoppen existerar. Jättespännande :laugh: Jag har funderat på det där när jag har träffat på någon sådan och genomgående för de jag har träffat som har blivit så upprörda är att de ser rökning som en fruktansvärd last tagen direkt från jävulen själv. De bryr sig alltså inte om röken, far illa av den eller så (iallafall inte mer än vilken passiv rökare som helst, dvs. inget som händer direkt som det kan bli för en astmatiker) utan det är att någon brukar det hela som gör dem upprörda. Samma kategori människor är de som blir upprörda om spritflaskan står på bordet istället för på golvet :up:
Haha - som den man som skällde ut mig för att vi serverade cider vid ett konstevenemang. Alkoholfri, eg. en sorts äppel-läsk.

Upprörd för att Cider egentligen är en alkoholdryck :D
 
Är kattmat livsmedelsklassat?
Men katten äter ju ur den.
Det var någon som skrev om att den kan vara målad med färg som innehåller bly eftersom det ju inte är avsett för livsmedel (läste precis tråden :D ). Nu har jag svårt att se att katten kan komma att få i sig så särdeles mycket skadliga ämnen från något den äter torrfoder ur med tanke på skillnaden i vad katten anser "ätit upp" och matte/husse anser "ätit upp" betyder, å andra sidan finns det ju andra skålar som kan fungera bättre så kan man ha askkopparna till annat.
 

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
737
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
26
· Visningar
1 806
Senast: MiaMia
·
Hundträning Har en omplaceringstik 7 år som vi haft i ett år och hon har successivt börjat vakta sin mat. I början förekom inte detta beteende men...
2
Svar
20
· Visningar
2 181
Senast: dobbis
·
Övr. Katt Jag vet inte riktigt hur jag hamnade där :angel1: men det finns en Facebooksida som heter Livet med jourkatter. Det är en förening som...
Svar
6
· Visningar
755
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Trixtråden
  • Akvarietråden IV
  • Försäkring - igen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp