Aspnäs riskerar bli av med EM-bronset

Sv: Aspnäs riskerar bli av med EM-bronset

Fy fan att det alltid ska finnas någon som ska förstöra för andra :(
 
Sv: Aspnäs riskerar bli av med EM-bronset

Vad olyckligt, säger som föregående - synd att någon skulle vilja förstöra för henne... :(
 
Sv: Aspnäs riskerar bli av med EM-bronset

Att de påstår sig fått olaga hot behöver inte alls gälla döttrarnas framgångar och avundsjuka mot dem, mer sannolikt, om det är hot, att det gäller när man som ägare till en av Sveriges bästa ridonnyhingstar tillika förärvare, kastrerar, för att om möjligt få mer framgång på dressyrbanan.:mad:

Då är man kåt på placeringar och vinster- som ponnymor.:mad:
 
Sv: Aspnäs riskerar bli av med EM-bronset

PL, PL

Sedan säger inte artikeln tillräckligt, om det är Depo Medrol som getts, måste inte det injiceras?

Sedan finns tydligen Lidocain även i preparat för utvärtes bruk.

KL, KL
Skumt iaf att någon, som de påstår, gått in i stallet och fifflat ner substanser i ett linement, jösses, på den nivån, låser man inte in både mediciner och ponnysar?
 
Sv: Aspnäs riskerar bli av med EM-bronset

Att de påstår sig fått olaga hot behöver inte alls gälla döttrarnas framgångar och avundsjuka mot dem, mer sannolikt, om det är hot, att det gäller när man som ägare till en av Sveriges bästa ridonnyhingstar tillika förärvare, kastrerar, för att om möjligt få mer framgång på dressyrbanan.:mad:

Då är man kåt på placeringar och vinster- som ponnymor.:mad:
Men herregud, man gör väl som man vill med sin egen häst/ponny och det som passar ens intressen bäst. Bara för att man råkar ha en mkt bra ponny som kanske dessutom beror på den duktiga dottern , ska man inte kunna kastera utan att få skit för det...:crazy: :confused:
 
Sv: Aspnäs riskerar bli av med EM-bronset

Det är ingen som har att göra med huruvida de kastrerar eller inte. Sist jag kollade ägde de hästen...
 
Sv: Aspnäs riskerar bli av med EM-bronset

PL, PL

Sedan säger inte artikeln tillräckligt, om det är Depo Medrol som getts, måste inte det injiceras?

Sedan finns tydligen Lidocain även i preparat för utvärtes bruk.

KL, KL
Skumt iaf att någon, som de påstår, gått in i stallet och fifflat ner substanser i ett linement, jösses, på den nivån, låser man inte in både mediciner och ponnysar?

Det är rätt lätt att fiffla med andras saker :crazy: allt du behöver är en spruta med en nål och så sprutar du ner vätskan i flaskan och så går du. Tar ca 5 sekunder. Samma med att ge hästen förbjudna medel, stoppa de krossade tabletterna i lite betfoder och så ger du hästen lite. Går lika snabbt.
 
Sv: Aspnäs riskerar bli av med EM-bronset

Att de påstår sig fått olaga hot behöver inte alls gälla döttrarnas framgångar och avundsjuka mot dem, mer sannolikt, om det är hot, att det gäller när man som ägare till en av Sveriges bästa ridonnyhingstar tillika förärvare, kastrerar, för att om möjligt få mer framgång på dressyrbanan.:mad:

Då är man kåt på placeringar och vinster- som ponnymor.:mad:

Låter som en trolig förklaring.
Till lika så tror jag aldrig på någon som säger att "vi vet inte hur det kom dit" löjligt doping förekommer hela tiden inom hästsporten hårdare kontroller ute i stallarna tror jag på. Jag håller mina liniment inlåsta 24/7.
 
Sv: Aspnäs riskerar bli av med EM-bronset

Ja och helst eftersom de mottagit flera hot, så med facit i hand hade det nog varit förnuftigt att larma stallet och låsa in sina grejer
 
Sv: Aspnäs riskerar bli av med EM-bronset

Sedan säger inte artikeln tillräckligt, om det är Depo Medrol som getts, måste inte det injiceras?
vad har du läst för artiklar?? :confused: Jag hittar inget om att Depo Medrol skulle ha hittats eller att det skulle innehålla Lidocain.
 
Sv: Aspnäs riskerar bli av med EM-bronset

Tack! Totalmissat den!
 
Sv: Aspnäs riskerar bli av med EM-bronset

Fast jag begriper fortfarande inte, de har hittat Lidocaine i arnicaflaskan och i blodet hos ponnyn. Men det står inte något om just depo medrol förutom info i faktarutan som innehåller annan substans....Och vem äger ponnyn??
 
Sv: Aspnäs riskerar bli av med EM-bronset

Lidocain är kanske substansen som gett utslag, det ingår säkerligen i något annat (ex det som stod i rutan). Jag har fått mig förklarat att man Lidocain även används för att spruta hästar, men jag är ingen veterinär och är inte säker.

Tidigare ägdes ponnyn av familjen Aspnäs, nu är den såld till Danmark.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Den tyska fälttävlanshästen Samourai du Thot har testats positivt för otillåten medicinering i samband med EM i fälttävlan. Tyskland ser...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hoppryttaren Rolf-Göran Bengtssons häst Clarimo Ask är skadad och riskerar att missa EM i Göteborg. – Vi är på ovisst djupt vatten...
Svar
0
· Visningar
298
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Kristianstadsbladet) Willands ryttare Marina Mattsson och Elin Aspnäs gick båda till EM-final i dressyr. "En bra prestation", säger...
Svar
0
· Visningar
870
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Kristianstadsbladet) En ny dressyrdiamant i stallet. Starter i både NM, EM, Falsterbo och Aachen - inom fem veckor. Det rullar på för...
Svar
0
· Visningar
949
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp