assymetrisk bomsats

Seabaz

Trådstartare
Någon som har det till sitt Christ-/Henra/Cheval-släp?

Vet att christ har det som tillbehör i alla fall men henra och cheval har väl samma slags bommar med?

Jag undrar hur ställbara bommarna är som max och ev hur det ser ut och sådär... Någon som har bild?

Jag har sökt på hemsidor men hittar inte den här infon. Jag har även mailat ÅF men kanske går fortare här? :)

Sv: assymetrisk bomsats

Jag köpte assymetrisk sats till min Christ Comet, men jag blev jättebesviken då skillnaden endast var 1 dm från det vanliga läget. Trodde att det skulle var att hästen fick 3/4 av släpet att stå, men inte så. Tack och lov har nu pålle lärt sig att stå utmärkt smalt.

Så enligt mig ett onödigt och dyrt till val! (Jag lämnade tillbaka och har en hel bomsats-men den är meckig att använda)

shit vad tråkigt... jag behöver 15cm skillnad :crazy:

Undrar om ett par BOJ-bommar funkar?

pratade just med trailerimport och dom sa att bommarna gick att ställa i endast två lägen; antingen normalt med mellanväggen i mitten eller 15cm åt höger = precis så har jag i mitt släp med golvfästena men jag har inte bommarna.

Dock skulle de nya bommarna (4 st) gå på 2000kr...

Hmm.. Det tyckte jag lät mycket men så är jag rätt snål också... tror nog jag kommer beställa sådana ändå hehe..

Ingen som har bild på hur det ser ut?

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då... 2
Svar
23
· Visningar
6 012
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 836
Senast: Lobelia
·
Utrustning Hej, Jag funderar över det här med assymetrisk bomsats. Jag är precis nybliven ägare av en Christ Comet :love: som har fyra korta...
Svar
5
· Visningar
2 710
Senast: Seabaz
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 602
Senast: videnlis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka