Astmahäst - Eggersmann??

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Roanie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 760
R

Roanie

Jag har en häst som har astma och har hört att eggersmann ska vara ett bra foder för hästar som är känsliga för damm, hostar etc.

Är det någon som har någon erfarenhet av detta eller vet om något annat foder som fungerar bra på sådant??

Sv: Astmahäst - Eggersmann??

Har ingen egen erfarenhet. Men vet två stycken som använder Eggersmann i detta syfte och de tycker i alla fall att det e kanon;)

Jag har gett mina hästar Eggersmann i snart tre år och är toppen nöjd. Hästarna älskar det! Bra kvalitet och många olika sorter som passar alla hästar.

Gav vår hosthäst Eggersmanns Örtmusli i 1 års tid. Han älskade det men hostan märktes ingen skillnad på mot vanlig musli. Det som hjälpt honom är papperströ, ensilage, bra ventilation och musli i betfor. Sen om det är Eggersmanns musli eller Mustang musli spelar inte någon roll för hostan.

Jag köpte det till min när han var åring. Han vägrade äta det.. :crazy: Han äter bara Krafft... Det tyckte dom på Krafft var bra :banana: men alla andra hästar som fått det har älskat det vad jag vet och det är ett bra foder!

Liknande trådar

Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
292
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 996
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
870
Hästvård Hej har precis kokat första satsen av Carrageenörtet och slogs av att det blev som en stel pudding. Trodde det skulle vara lösare i...
Svar
8
· Visningar
759
Senast: Stålvilja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka