Åtelkamera inomhus?

Capel

Trådstartare
Jag har ett sommarhus och det har tyvärr börjat röra sig i omgivningen med div "påhälsningar" i grannskapet. :meh:

Funderar på att sätta upp åtelkameror med SMS funktion i huset? Någon med erfarenhet av detta eller några andra idéer? :up:

Det finns ej fiber i huset så det måste bli någon analog lösning, själv bor jag ca 30 mil från huset så det vore skönt att ha "koll" på om det blir påhälsning.

Tips och idéer mottages tacksamt.
 
Jag har ett sommarhus och det har tyvärr börjat röra sig i omgivningen med div "påhälsningar" i grannskapet. :meh:

Funderar på att sätta upp åtelkameror med SMS funktion i huset? Någon med erfarenhet av detta eller några andra idéer? :up:

Det finns ej fiber i huset så det måste bli någon analog lösning, själv bor jag ca 30 mil från huset så det vore skönt att ha "koll" på om det blir påhälsning.

Tips och idéer mottages tacksamt.
Jag har använt en lösning bestående av Arlo kameror och mobilt bredband.
Litet dyrt men så användbart. Det går att flytta runt litet hur som helst
 
Och hur "stort" mobils bredbands abonnemang behöver man om jag ska sätta upp Arlo i stugan? Några idéer? Egentligen skulle jag även behöva sätta upp en kamera även i snickarhuset samt i garaget men det blir väl flera abonnemang kan jag tänka?

Tänkte om jag kunde ha ett riktigt billigt mobilt bredband men hur fungerar Arlo?

Arlo går endast igång via rörelsevakt? Om ingen gör att kameran går igång så bör det väl fungera med ett "billigt" bredband som inte har så stort abonnemang? :confused1:

Vill försöka hålla nere kostnaderna. :)
 
Och hur "stort" mobils bredbands abonnemang behöver man om jag ska sätta upp Arlo i stugan? Några idéer? Egentligen skulle jag även behöva sätta upp en kamera även i snickarhuset samt i garaget men det blir väl flera abonnemang kan jag tänka?

Tänkte om jag kunde ha ett riktigt billigt mobilt bredband men hur fungerar Arlo?

Arlo går endast igång via rörelsevakt? Om ingen gör att kameran går igång så bör det väl fungera med ett "billigt" bredband som inte har så stort abonnemang? :confused1:

Vill försöka hålla nere kostnaderna. :)

399 kr/månad för fri surf på Telenor. Gå INTE på något som har begränsad surf, då får du ju inga notiser när det väl händer något om det larmat på spindlar etc tidigare och surfen tagit slut.
 
Och hur "stort" mobils bredbands abonnemang behöver man om jag ska sätta upp Arlo i stugan? Några idéer? Egentligen skulle jag även behöva sätta upp en kamera även i snickarhuset samt i garaget men det blir väl flera abonnemang kan jag tänka?

Tänkte om jag kunde ha ett riktigt billigt mobilt bredband men hur fungerar Arlo?

Arlo går endast igång via rörelsevakt? Om ingen gör att kameran går igång så bör det väl fungera med ett "billigt" bredband som inte har så stort abonnemang? :confused1:

Vill försöka hålla nere kostnaderna. :)
Det går att göra olika inställningar iaf i min kamera, den drar bara surf när jag går in i appen och kollar. Jag behöver inte ha notifikationer så fort hästarna rör sig.
 
Och hur "stort" mobils bredbands abonnemang behöver man om jag ska sätta upp Arlo i stugan? Några idéer? Egentligen skulle jag även behöva sätta upp en kamera även i snickarhuset samt i garaget men det blir väl flera abonnemang kan jag tänka?

Tänkte om jag kunde ha ett riktigt billigt mobilt bredband men hur fungerar Arlo?

Arlo går endast igång via rörelsevakt? Om ingen gör att kameran går igång så bör det väl fungera med ett "billigt" bredband som inte har så stort abonnemang? :confused1:

Vill försöka hålla nere kostnaderna. :)
Vi klarade oss på 20G när systemet var fristående.
Men det var ett abonnemang som sade till om surfen tog slut. Det var eoerhört många händelser under den tiden. Det Arlo-systemet drog inte så mycket.
 
Testkör ett ev mobilt bredband innan du litar på att det funkar med kameran. Hade sånt skit förut som skulle funka vid vårt hus (mycket god täckning enligt Telenor). Bara det att skiten la ner när det regnade, solen gick i moln och allt vad det var. Ska tydligen finnas några antenner som ska förstärka signalen om det behövs så det är ju bra att ge det ett par dagar för att se om det behövs.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 171

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp