Återigen det här med bett..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Emmaaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 768
E

Emmaaa

Hej!

Jag är verkligen jätte dålig på det här med bett.. så jag behöver eran hjälp med några frågor!
1. Är det någon skillnad på två/tredelat bett? eller skillnad är det ju såklart då det inte ser lika dant ut. Men är något starkare/svagare?
2. Finns det något "starkare" än tvådelat bett som man får tävla dressyr med?

Tack!

Sv: Återigen det här med bett..

Sök här på buke så kommer du hitta MÄNGDER av bettrådar med olika synpunkter på diverse bett.

Du får inte tävla dressyr på "skarpare" bett än 2- eller 3-delat... Självklart kandar, men då ska du ju upp i klasserna!

Sv: Återigen det här med bett..

Hej!

Jag är verkligen jätte dålig på det här med bett.. så jag behöver eran hjälp med några frågor!
1. Är det någon skillnad på två/tredelat bett? eller skillnad är det ju såklart då det inte ser lika dant ut. Men är något starkare/svagare?
2. Finns det något "starkare" än tvådelat bett som man får tävla dressyr med?

Tack!

Man brukar säga att 3delade bett är något skarpare och det är OK att använda det på dressyrtävling. Men en del hästar trivs ändå bättre med 3delat eftersom det "böjer" sig på fler ställen. Det är bäst att du frågar någon kunnig person IRL. Som helt känner just din häst och så kan du ju testa dej fram också (:

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 294
Senast: sweep
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 529
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 562
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31