ATH Hjälm ekonomi

Sv: ATH Hjälm ekonomi

jag har en sån här: http://www.kaias.se/images/74181.jpg
den liknar din väldigt så jag akn tänka mig att den är ganska nära i uppbyggnad och kvalitet, ventilationen är suverän. men man blir ändå inte kall om huvudet på vintern. Den är väldigt säker och ger ett bra skydd.alla hjälmar ( Även under tex 300 lappen) måste ju vara CE-märkta vilket garranterar att den skyddar bra. min kostade runt 600 och jag är verkligen inte beskviken på den på något sätt. visserlige har jag inte ramlat av med den än men ändå. Det är en billig livförsäkring.
att den är billigare kanske är för att den säljs av ett billigare märke/företag?

Om den här ATH-modellen är liknande den du har låter det ju bra! :)

Fler som har åsikter om den här hjälmen?

Aldrig hört talas om just det märket, däremot IRH vet jag finns. Men om jag vore du skulle jag satsa på en GPA istället för en av alla kopior! :)

Jag funderar själv på en ATH, jag har både en Charles Owen och en GPA men funderar på och ha en som man inte behöver vara lika rädd om som man kan ha specifikt just när man rider mest i skogen etc.
Alla hjälmar måte ju vara CE-märkta dvs. godkända.

EQL skrev:
Aldrig hört talas om just det märket, däremot IRH vet jag finns. Men om jag vore du skulle jag satsa på en GPA istället för en av alla kopior! :)

Vad är det som gör GPA så mycket dyrare (och då antar jag betydligt bättre också)? Skyddar den bättre, eller är det "bara" komfort, passform, utseende, märke, ventilation o s v som är bättre?

Om inte jag minns fel kostar GPA minst ett par tusenlappar och uppåt, och det vill/kan jag inte lägga på en hjälm, därför är jag intresserad av denna som kostar 650 kr. :)

Cactuspower: Vet du om ATH även har dyrare hjälmar? En liknande den på bilden, fast ca dubbelt så dyr? Jag har för mig att jag sett en sån, men är inte säker. I så fall, vad är skillnaden mellan just dem? Om jag minns rätt var de i stort sett identiska, den dyrare såg inte snyggare/lyxigare/dyrare ut liksom...?

Man kan ju röntga genom vissa av GPAs modeller. Jag är inte påläst men i övrigt så är dom ju väääldigt säkra såklart :p

Jag tror den hjälm du tänker på att du har sett är IRH, för dom tror jag kostar ca 1000-1200:-. Har en GPA och det jag också vet är just att man kan röntga genom dom, men jag vet inte riktigt. Jag vann en tävling som horze hade och fick beställa för 3500:-, tog då hjälmen. Är nöjd med den dock men vet inte riktigt vad som skiljer mellan den och kopiorna

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 631
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka