Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När man gör läkemedelstester på människor så gör man dubbel-blind - dvs varken deltagare eller de som administrerar behandlingen får veta vem som får placebo resp verksamt preparat (eller snarare i det här skedet: förhoppningsvis verksamt preparat). Detta för att man märkt att vårdgivarens tro att hen hjälper vårdtagaren påverkar. Så även människa till människa kan man "projicera" placeboeffekt. Och då utan att personerna har någon varaktig relation till varandra.Ja, jag påstår inget annat. Däremot tvivlar jag starkt på att hästen skulle känna av placebo-effekten. Hästen har ingen aning om vad för pulver du blandar i deras mat - om det är för lederna, andningen, brunstbesvär eller för allmänt välbefinnande, och det känns väldigt långsökt att hästen skulle uppleva sig tex bättre i sin onda artrosled bara för att ägaren projicerar placeboeffekten på den.
Tack, jag är läkare, jag vet mycket väl hur läkemedelsstudier fungerar.När man gör läkemedelstester på människor så gör man dubbel-blind - dvs varken deltagare eller de som administrerar behandlingen får veta vem som får placebo resp verksamt preparat (eller snarare i det här skedet: förhoppningsvis verksamt preparat). Detta för att man märkt att vårdgivarens tro att hen hjälper vårdtagaren påverkar. Så även människa till människa kan man "projicera" placeboeffekt. Och då utan att personerna har någon varaktig relation till varandra.
Bra att de iaf svarar ärligt?Alltså. Vet inte vad en ska säga. (Fick inte med hela deras svar, men slutsatsen är alltså att det inte finns något validerat öht på deras produkt, som alltså kostar 1.500:-/månad.)Visa bifogad fil 154297
Hahaha ja det må jag säga.Bra att de iaf svarar ärligt?