Att annlägga rasthagar!

O

Oggie

Skulle vilja veta från er som har gjort rasthagar hur ni har preparerat marken, vad har ni för underlag, dränerinar, lutningar osv?
Vad har ni för tipps och vad har ni för egna erfarenheter av vad som fungerar och inte fungerar.

Tipps och ideer tack!

Sv: Att annlägga rasthagar!

Ingen som har några bra "att tänka på"???

Vi håller åxå på att fixa hagar nu. Vi ta bort matjorden. Gräver en bit till för dräneringsrör - som ska ligga i sand eller grus har jag lärt mig... Sen markmatta och sist grus och sand blandat. Vi får hoppas att det blir bra...

Gruset och sanden ni blandar, vet du vad det är för typ, dvs storleken. Vilken typ av grus/sand funkar bäst?
Hur stora gör ni era hagar?

Liknande trådar

Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
556
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 572
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
346
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 412
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka