Att det ska vara så svårt....

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Sudd

att bli med barn igen..suck.! Eller så har det liksom satt sig på hjärnan lite..
Fick missfall i Augusti och trodde att jag skulle bli med barn rätt fort igen...men icke. Inget än så länge.!
Hur lång tid ska det ta egentligen...???????? Är dom där ägglossningstesterna bra att gå efter ? har inte provat det, man kanske ska göra det ?
 
Sv: Att det ska vara så svårt....

Jag skrev en likande tråd i slutet av sommaren.. Jag misströstade att jag inte verkade bli gravid trots att förra gången så blev jag gravis på första försöket...
Till sist bestämde jag mig för att glömma allt vad ägglossning och mens hette och ta dagen som den kommer, och en dag insåg jag att jag borde ha fått mens för en vecka sedan... Nu är jag gravid och har BF 16 juli... Vi hade försökt sen maj...
 
Sv: Att det ska vara så svårt....

Jag vet precis hur det känns, jag sitter i ungefär samma båt som dig.
Jag fick missfall i mars och ett i maj men nu vill det INTE ta sig. Vi trodde oxå att jag skulle bli med barn rätt fort igen eftersom jag varit gravid fem gånger(men har bara två barn) och det har jag blivit så fort att jag knappt hunnit blinka.

Vi använder oss av ägglossningstest och jag tycker att det är kanonbra, om du inte med säkerhet vet när du har ägglossning så kan jag varmt rekomendera sånna, beställer man på nätet så är dom inte så dyra heller. Jag vet att en del blir jättestressad av ÄL-tester men för oss funkar det bara fint.
Jag gör även en tempkurva för att se när ägglossningen har varit.

Jag håller tummarna för att du snart blir gravid igen, jag vet precis hur jobbigt och frustrerande det är när mensen kommer gång på gång.
Själv ska jag försöka att inte tänka så mycket på "bebistillverkning"(som det tyvärr lätt blir efter många försök) ett tag nu, vi har fått tid för utredning i februari så vi ska försöka att bara bry oss om varandra tills dess.


Kram och Lycka till !!
 
Sv: Att det ska vara så svårt....

Tack...
Det är ju lite så man känner, försöker att inte tänka så mycket på det men det är inte så lätt....Vill absolut inte att det ska sätta griller i huvudet på oss så det inte blir något bara för det.
För min syster gjorde det det efter första missfallet..och det tog 10 ÅR innan hon blev gravid..precis när dom hade bestämt att sluta försöka och skaffa hund i stället..åren tickade ju på så det var liksom sista chansen tyckte hon.
Jag har varit gravid 2ggr, båda gångerna gick det rätt snabbt. Första gången tog jag bort det för det var liksom inte läge just då, och sen andra jag då ville det sig inte..Men båda gångerna har det kännts som om gubben bara viftat till med kalsongerna så har det varit klart..Men nu när man vill....ja då händer ingenting. !
Ska nog köpa ett sånt där ÄL-test o prova. Har liksom inte lagt ner så mycket energi på att försöka tajma in rätt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 068
Senast: Elendil
·
Småbarn Tänker att jag gör en egen tråd om detta. Vilken av dessa förskolor skulle ni valt och varför? Skriv gärna om det är nått mer viktigt...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 330
Senast: Praefatio
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 033
Övr. Barn Jag är lite kluven i frågan hurvida man som förälder bör lägga sig i sitt barns vänskapsrelationer och i vilken grad man ska försöka...
Svar
6
· Visningar
1 900
Senast: Mois
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp