Att få plats

ifuh

Trådstartare
Kort fråga;

Är det fysiskt möjligt för en häst på 166 cm i mkh att bo i en box på 8,1 m2 ?
 
Har haft min storhäst en period i en Box som totalstorleken var tillräcklig men kortaste väggen var lite för kort enligt länsstyrelsens begränsningar. Hon rullade fast nån gång också.
- reglerna finns av en anledning och deras minsta mått är inte väl tilltagna och bör (Ska!) hållas om det inte är en väldigt tillfällig lösning. Men visst kommer den få plats.
 
Kort fråga;

Är det fysiskt möjligt för en häst på 166 cm i mkh att bo i en box på 8,1 m2 ?

Ja, men det är inte lagligt och kan vara farligt pga risken att rulla fast. Gäller det att förvara hästen några timmar tex på clinic mellan förmiddagens och eftermiddagens lektioner så hade jag kunnat tänka mig att göra det, men då sett det som nästan likvärdigt med att förvara hästen i transporten och alltså passat den hela tiden.
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 689
Senast: Linda_A
·
Övr. Hund Hundens mankhöjd Utrymme för en ensam hund < 25 cm 2 m² 25–35 cm 2 m² 36–45 cm 2,5 m² 46–55 cm 3,5 m² 56–65 cm 4,5 m²...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 877
Senast: Fetaost
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 111
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 474

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp