Att ge ut en bok.

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Saeta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 199

Saeta

Trådstartare
Ja, hur gör man egentligen?
Om man har all grund så att säga. Är det "bara" att skicka in till ett bokförlag? Eller hur ska man gå till väga?

Sv: Att ge ut en bok.

Ja, typ. :) Du ska skicka med ett följebrev (typ en kort presentation), och det kan vara bra att kolla på förlagets hemsida innan, ofta står det där vad just de vill att det ska finnas med i följebrevet.

Det finns också möjlighet att på egen bekostnad låta trycka sin egna bok. Om man inte får napp hos något bokförlag.

Ja, typ. :) Du ska skicka med ett följebrev (typ en kort presentation), och det kan vara bra att kolla på förlagets hemsida innan, ofta står det där vad just de vill att det ska finnas med i följebrevet.

Kanoners :) tack så mycket! Då vet jag vart jag ska börja någonstans!

Det finns också möjlighet att på egen bekostnad låta trycka sin egna bok. Om man inte får napp hos något bokförlag.

Har du någon aning om hur mycket det skulle kunna kosta? Antar att man som privatperson kanske inte har råd att trycka? Tack för ditt svar!

Googlade lite snabbt och det verkar vara ganska varierande. Många verkar ta betalt per tryckt bok och det låg mellan 30-60 kr/styck på de sidor jag kollade.

Googlade lite snabbt och det verkar vara ganska varierande. Många verkar ta betalt per tryckt bok och det låg mellan 30-60 kr/styck på de sidor jag kollade.

Nja, alltså. Då har man ju inte tryckt den SJÄLV, utan använt ett print-on-demandförlag/tryckeri som tar betalt för en hel del saker. Det är ju ett sätt, ett helt annat sätt är att verkligen göra det själv. Jag har, utöver de böcker jag fått utgivna på andra förlag, länge velat testa att ge ut en bok, skriven av någon annan. Så här såg det ut för en vecka sedan när min alldeles egna pall med böcker dök upp.

1452189_223772274413727_1676755026_n.jpg

Liknande trådar

Tjatter Nu söker jag en bok på det mest kryptiska sättet nånsin eftersom jag bara kommer ihåg en enda grej från den, men det kan ju va så att...
Svar
2
· Visningar
511
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 405
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Efter rekommendationer från några nära bekanta som hyllar Vinted bestämde jag mig, då jag litar på dessa bekanta, för att prova. Det var... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 398
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 647
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka