Bukefalos 28 år!

Att ge veckopeng eller månadspeng.

Status
Stängd för vidare inlägg.

zilla

Trådstartare
Har ni någon andledning att ge era barn veckopeng eller månadspeng.??

Ska det finnas någon andledning ??

Min man har 2 barn sen ett tidigare förhållade .Dom är 11 resp 15 .Dem har inga intressen förutom datorer.De har inga direkta vänner /kompisar .De som finns ser man sällan .De går nästan aldrig ut .utan sitter mycket ofta framför datan eller tv.

Så hur skulle ni gjort ??veckopeng eller månads peng ..Och hur mycket ??

Vi brukar sätta in lite pengar då och så .För framtida planer som egen lägenhet och körkort .
 
Sv: Att ge veckopeng eller månadspeng.

Börja med att kolla om dom vill ha vecko/månadspeng och isåfall hur mycket.
Dom kanske har helt realistiska summor som önskemål.
Hur mycket ni tycker är realistiskt beror väl på vad ni tycker pengarna ska användas till och er ekonomiska situation.
Jag småskrattade lite när jag läste din fråga och funderade på om du tyckte att dom egentligen inga pengar behöver för dom ändå aldrig gör något.......
 
Sv: Att ge veckopeng eller månadspeng.

:o

Vi brukar ge dem pengar när de fyller år för "egna " saker.Och då brukar pengarna gå till godis.
Fast dom har haft pengar så har "vi" fått köpa tex presnter till någon klasskomis som fyller år..

Den äldre "tjejen " har visserligen ett intresse (föutom datan ) ..och det är min häst som hon rider några dagar i veckan .

Vi har dålig ekonomi just nu då jag är mammakedig,Men jag vet att dom får månads peng hemma hos deras mamma .

Det stora kruxet är att dom vet inte riktigt pengars värde.
Om det är för att dom inte har några direkta intressen eller för att dom har ADHD ..vet jag inte .

Men visst kan man fråga vad dom önskar sig i månads/veckopeng.
 
Sv: Att ge veckopeng eller månadspeng.

Vaddå "tjejen"?? :confused: Är du osäker på hennes kön eller??? :rofl: ;)

Nej, allvarligt talat prata med dem och fråga hur mycket/om de vill ha månadspeng/veckopeng. Och om du tycker att de inte gör nåt, hitta på saker hela familjen varvat med bara den ena och bara den andra. Aktivera dem!!
 
Sv: Att ge veckopeng eller månadspeng.

Julle skrev:
Vaddå "tjejen"?? :confused: Är du osäker på hennes kön eller??? :rofl: ;)

:eek: Nej jag är inte osäker på vad det är för kön på barnen .Att jag skrev på är för att

1: jag vill inte skriva hennes namn.
2: Min man har 2 tjejer sen ett tidigare förhållade på 11 resp 15 år
.
Och du läs första inlägget så kanske din hjärna förstår bättre så här på morgonen.
 
Sv: Att ge veckopeng eller månadspeng.

Nejmen oj... Ursäkta då!! Försökte skämta till det lite ironiskt bara.... :crazy: Såg lite kul ut med citationtecknen bara...

Tänk igenom hur man använder citationstecken då, för som det ser ut nu så verkar det ju som att "tjejen" kan vara något annat!! Klart jag fattar att du inte tänker skriva hennes namn, men skriv ut det annorlunda än med citationtecken då!! Bara tjejen rätt och slätt hade räckt!! Min hjärna är inte särskilt morgontrött och jag kan tänka alldeles utmärkt, tack!!

Förresten, anledningen till att ge veckopeng/månadspeng är väl just att barnen ska lära sig pengars värde!!

Julle
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 625
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 531
Senast: MML
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 923
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 280
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp