Att göra matte galen!

Magica

Trådstartare
Mina katters favorit sysselsättning! ;)
De små monsterna! :devil: Allt börjar med att vid ca 5.00 på morgonen :crazy: hoppar två odågor upp i sängen, börjar tugga på fötterna och får en spark i baken av en trött matte. Allt upprepas en gång till utan någon större framgång att få matte upp ur sängen. Då kommer de på att detta funkar ju inte :eek: Då sattsar de på ansiktet som matte har gömt under täcket men katter är ju experter på att hitta matte iallafall! :( Så när matte slår upp ögonen ser hon 4 par stirrande ögon framför sig. Då, äntligen far matte upp ur sängen. Arg och butter häller hon upp maten till plågoandarna (som hon älskar mycket :love:, men inte 5 på morgonen).

Visst är de härliga de små liven?!
 
Ja visst är dom härliga dom små liven... :D

Våran kattunge är helt hopplös på morgonen, han ska alltid attackera mina fötter o ben om dom är utan för täcket. Är dom inte det bökar han med täcket tills jag blir galen... :crazy:Sambons ben o fötter bryr han sig inte ens om...
 
Ja...Katter verkar inställda på att det är endast matte som skall bli galen på morgonen...Klumpen (väger 7 kg) satsade på magen idag. Hoppar upp på min mage med världens fart... :devil: 7 KG!!! Gahhhhhh... :crazy: nytt sätt att få matte snabbare på fötter måntro?! :cry:
 
:rofl: Låter som våran Lurvas, han är osså en tungviktare o han brukar stå på ryggen eller magen beroende på hur man ligger på morgonene o trampa o trampa... det gör ju sååå ont... :crazy:
 
ÅH, får du sova så länge! Min katt (som ju numera bor hos sambons föräldrar) har alltid vaknat 04.00 och kör den där proceduren... Först jamar hon dock, fungerar inte det så biter hon nån i näsan.. Fungerar inte det så ger hon sig på det de är mest rädda om... (hon klurar ut det där den rackarn..) Hos mormor och sambons mamma så kör hon med varianten att välta ut sopkorgen.. de är båda lite pedantiska har hon kommit på.. När jag bodde hos mina föräldrar så öppnade hon mammas garderobsdörr och rev ut kläderna..Fungerade inte det så hade hon ut alla mammas veckotidningar på golvet.. Oftast hade mamma vaknat vid det här laget, annars bet hon henne i näsan.. Fungerade inte det så gick hon dock och bet pappa i näsan, då fick hon gå ut... Jag har däremot alltid fått sova hur länge jag vill för henne.. Har jag sagt att det inte är dags att kliva upp så har hon rullat ihop sig bredvid mig och somnat om... Alternativt gått ut och ätit torrfoder i köket...

Däremot så är det ju som sagt var (skrivet i ett annat inlägg) människors fel om det är dåligt väder ute.. Då måste man anfalla dessa oavsett vem det är som står där.. (Dvs även gammelmatte).. :D
 
usch ja, det gör verkligen ont!!! Men det vet säker katterna om och gör det med vilje! :devil: hade inte förvånat mig ett dugg!!!
 
Åh, stackare! 4 på morgonen... :cry: Ja då har jag kanske det lite bra i allafall...katter är som bebisar! Hungriga jämt, upp tidigt och gör allt de inte får göra! :devil:
Människans fel att det är dåligt väder, det stämmer bra in på mina monster. Honan avskyr att bli blöt så när det regnar ute så är hon sur på mig. Varje gång vi passerar varandra slår hon till mig med tassen på benet och fräser! :eek:
Hanen vägrar gå ut när ddet blåser, regnar och om det är mörkt...Har aldrig stött på en fegare katt! :p
 
hehhe jag verkar klara mig på morgonen.
Ibland är dom så sömniga att dom inte bryr sig om att kliva upp på morgonen...
Men ibland så sätter lillen igång kl 7 och slår med matskålen som är av plats i sängen... :)
Han tar alltså med sig den till sängen och försöker få mig att förstå att nu är jag hungrig....
Men det kanske bara är 2 ggr i veckan sånt händer...
 
:rofl: :rofl: sådanna ideer de får för sig... Man kan ju undra var de får allt ifrån :crazy: De är inte så dumma de små lurviga sakerna... :devil:
 
hoppar två odågor upp i sängen, börjar tugga på fötterna och får en spark i baken av en trött matte. Allt upprepas en gång till utan någon större framgång att få matte upp ur sängen. Då kommer de på att detta funkar ju inte :eek: Då sattsar de på ansiktet som matte har gömt under täcket men katter är ju experter på att hitta matte iallafall! :( Så när matte slår upp ögonen ser hon 4 par stirrande ögon framför sig.

Nu har jag bara EN odåga ;), och han håller sig iallafall till åtta-halv nio på morgonen, men jag ÄLSKAR det! :D

De senaste dagarna har han väckt mig med att yla - då vill han äta (maten står framme, men han är inne i mitt rum och dörren är stängd). Annars är han snäll och sover hela natten (vad jag vet...). :) :love:
 

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 775
Senast: Mirre
·
Hundhälsa Jag får väl börja från början. Jag har en helt fantastiskt underbar papillon tik som är nyss fyllda 7år... Jag har haft henne sedan...
Svar
14
· Visningar
2 107
Senast: _Skifting_
·
R
Övr. Barn Gör här ett försök för att se om någon här på föräldrar kännerigen den typ av barn och problem jag kommer att beskriva. För jag behöver...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 812
Senast: Raderad medlem 94602
·
Katthälsa Det är så att vi har tre katter för tillfället och vi vet inte alls hur vi ska göra med den äldsta längre.. Rasmus, som han heter...
Svar
10
· Visningar
1 394
Senast: soffa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp