Att göra egen tvål....tips, tack :)!!

bettysmatte

Trådstartare
Har ju köpt en gammal gjutjärnspryl som jag inte riktigt vet vad det är, men som jag tänkte försöka använda till tvålgjutning :) ! Någon som brukar göra egna tvålar, och som har några tips att komma med? Det är väl inte det vanligaste att man gjuter i en gjutjärnsform, t.ex. Ska den kanske oljas in innan man häller i tvålmassan? Jag har köpt tvålmassa, färg och doft, så jag hoppas på att lyckas knåpa ihop något fint med detta :) !

Kan du gjuta fast "handtag" i tvålen, och få hjälp att lyfta ur den med hjälp av dem? Typ ett fint snöre eller så :) Använder du ståltråd kanske det går plocka bort i efterhand, men ett fint snöre/rep blir kanske dekorativt att ha kvar.

Liknande trådar

Hemmet Om man ska göra egen tvål av tvålmassa men saknar tillräckligt många silikonformar (detta ska vara en gruppaktivitet): vad kan man...
Svar
7
· Visningar
494
Senast: Stinaelin
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer... 2
Svar
22
· Visningar
1 003
Senast: Angel
·
Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan... 2
Svar
21
· Visningar
1 598
Senast: MiniLi
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 682
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka