Att höra av sig ang sökt tjänst?

Elwan

Trådstartare
Jag har sökt en tjänst som jag väldigt gärna vill ha, och jag tycker att det på pappret matchar mig väl med utbildning, erfarenhet etc.
ansökningstiden gick ut i måndags, det här med att ringa upp -vad ftågar man om då?! Jag vill ju visa mitt intresse!
 
Sv: Att höra av sig ang sökt tjänst?

Innan jag skickade min ansökan "hittade jag alltid på" en fråga för att ringa upp och på så sätt få prata med kontaktpersonen. T ex "Jag har den här utbildning och den här erfarenheten, kan det passa till det ni söker?"
Jag försökte hålla samtalet ganska kort och koncist men man fick en liten diskussion. Alla sa faktiskt att jag skulle skicka min ansökan även om jag inte matchade perfekt.

Sedan skickade jag ett mail ca en vecka efter ansökningstiden var ut och frågade helt enkelt hur det gick med rekryteringen. Jag försökte också referera till vårt telefonsamtal. Ofta fick man till svar att det dröjde kanske två veckor. Då hörde jag av mig på nytt. Envis som en åsna.

Jag fick faktiskt mitt nuvarande jobb just för att jag envisades med att höra av mig och efter ett år har jag blivit projektledare;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
787
Hemmet Planerar att köpa nya garderober till sovrummet (eventuellt platsbyggda) och har varit inne på skjutdörrar denna gång. Dels för att...
Svar
10
· Visningar
518
Senast: corzette
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 657
Senast: MML
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 493

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp