Att hyra stallplats

Rie

Trådstartare
"Jag söker stallplats i området xxx, ring mig" Läste nyss en annons med liknande (lite längre) innehåll.

Skulle du som stallägare ringa på en sådan annons ?
Jag som ibland har möjlighet att hyra ut en plats i mitt lilla stall skulle aldrig ringa på något liknande, jag vill ha en beskrivning på hästen (shettis eller shire?, sto eller hingst? unghäst eller gammal? tex) samt för och efternamn på människan så att jag kan kolla upp personen innan jag ev ringer.

Ni med större stall, hur gör ni?

Sv: Att hyra stallplats

Ja ett namn på människan hade jag iallafall velat ha, sen kan man ju fråga när man ringer vad det är för häst.

Men ja, knasig annons! :)

Jag vill hellre att det står i annonsen vad det är för häst. det skulle väl inte vara så roligt för den stallsökanden om någon stallägare ringer - man blir jätteglad - och sedan backar stallägaren pga något som lätt hade kunnat så i annonsen, tex kön.
För ett antal år sedan ringde en tjej/kvinna som sökte stallplats. Jag började med att fråga vilket kön på hästen. När hon svarade att hon hade ett sto så sa jag att jag ville ha en valack i stallet pga att jag hade en unghingst.
Hann inte säga mer förrän människan slängde på luren....

Nej vi skulle inte kunna ringa på en sådan annons, dels därför att i det ena stallet finns endast islänningar och i det andra stallet har man olika storlekar på boxar vilket är avhängt på vilken typ av box som finns ledig ponny eller storhästbox.

Nej, eftersom det är viktigt för mig att den personen som ska stå i vårt stall passar in både som person och med hästen så vill jag veta ganska mycket mer innan jag skulle höra av mig på en annons.

Lika illa är det med:

Stallplats finnes,ring ***-*******

:crazy:

Står inte ens VART det ligger,inte ens i vilken kommun! Annonsen ligger ofta ute i dalarna annonsblad,och täcker som sagt,HELA dalarna.

Nu har jag dock världens bästa stallplats,så jag behöver ju inte oroa mig,men den där annonsen har stört mig bra länge,den som annonserar kan ju inte få ett enda svar,och OM han nu skulle få det,så ringer det kanske massa folk och frågart vart det är,och inser att det är 20 mil emellan...

aldrig.

som flera andra redan svarat, ibland får man intrycket av att annonsören anser att det endast handlar om att erbjuda en service i form av att hyra ut en box.
snarare är det ju så att vi är minst lika intresserade av vad en ev. hyresgäst har att tillföra OSS i stallet. Så för att ha en uppfattning om det ens är värt att ringa, så förväntar jag mig mer grundläggande information i annonsen, och framför allt vad annonsören letar efter i fråga om förhållandena och vad den har för häst osv.

Skulle inte svar på den.
Känns lite oseriöst att bara kasta ut en fråga sådär utan att själv ange några som helst uppgifter.

KL

Är det väldigt ovanligt att man inte har mer än rätt dimmiga begrepp om hästen eftersom man börjar med att försäkra sig om en stallplats innan man börjar leta häst?

Jag tycker att det låter som en konstig annons. Är man riktigt intresserad utav att hitta ett bra stall till sin häst så letar man väl upp ett stall?
men men, jag jobbar på en ridskola/inackorderingsstall/träningsstall/in-tillridning/avel och allt vad som hör en gård till..
Vi vill ha reda på för och efternamn på personen och om hästen är ett sto, vallack el. hingst och ungefär ålder (om den ska gå med ex. de "vanliga" vallackerna eller i unghäst flocken) och om man vill ha hästen på lösdrift el. ha boxplats.

KL

Är det väldigt ovanligt att man inte har mer än rätt dimmiga begrepp om hästen eftersom man börjar med att försäkra sig om en stallplats innan man börjar leta häst?

Nej. dock vågar jag nog säga att majoriteten har häst när de letar stallplats, så scenariot är nog 1% jmf med 99% i annons sammanhang, dvs inte särskilt illustrativt.

Jag skulle inte ringa i första hand i alla fall. Även om vissa människors sätt att skriva inte hänger ihop med hur de är som personer så har jag väldigt svårt att ta människor som skriver dåligt på allvar. Något jag dock försöker jobba med, för det är inte så hållbart så fort man sträcker sig utan för de akademiska kretsarna.

Mao hade jag lätt ringt på en välskriven annons med mycket info men för att ringa på något dylikt hade det krävs mycket good will av mig den dagen.

Personligen så kommer jag skriva en relativt utförlig annons om stallplats när jag söker hyresgäst, just för att försöka både själv sålla vilka som ringer och ge folk en chans att sålla ställen de ringer på.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 381
Senast: Johanna1988
·
Ekonomi & Juridik Satt och läste Havrepappans blogg och såg att han hittat en annons på Hästnet angående sommarpraktik. Man blir mörkrädd! Går det...
Svar
19
· Visningar
3 554
Senast: olsssson
·
Hästmänniskan (NI som vet vem/vilka stall jag skriver om, nämn inga namn eller liknande!) Jag söker stallplats nu när vårat nuvarande stall ska... 2
Svar
35
· Visningar
4 808
Senast: Jossantt
·
S
  • Låst
Hästmänniskan För snart en vecka sedan ringde en tjej till mig och frågade om hon kunde få hyra in sina två unghästar hos mig. Hon berättade att hon... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 014
Senast: mysko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 31