Sv: Att inse

ja å det är ändå bara till ponnyn. stora hästen har massa också men de behöver jag inte bry mig om :angel:
har hur mycke täcken som hellst också fast om jag räknar dom blir jag deprimerad.

Tvättar utetäcken en gång per år, då med vattenslang och rotborste. Impregnerar sedan de som är lite tveksamma till om de håller vatten.

Det är det som är fördelen med bomlöst. Schabraken är så dyra att man bara har råd med ett fåtal. Själv har jag bara ett, men ska inhandla ett par till om jag blir beviljad stipendium *hoppas*

Hade också runt en 20 schabrak innan, men flertalet av dem följde med gamla hästen (+ att jag rensade ur och slängde en del som var för slitet), och nu äger jag bara typ fem vanliga (dressyr)schabrak.

Jag gav bort mina vanliga schabrak till min syster, de som hon ville ha vilket var två beiga i olika nyanser :p
De andra ville hon inte ha så de ligger i förrådet.

Ett av schabraken köpte jag med sadeln förra sommaren, sen fick jag ett i julklapp förra julen och så köpte jag ytterligare ett nu i höstas.

Självklart rensar man bort en massa schabrak varje år...problemet är att från diverse mässor och tävlingar råkar det alltid följa med ett antal..en inackordering sålde lindor och täcken billigt och så där håller det på...brukaqr tvätta emellan varven men man hinner inte riktigt med när man jobbar massor...imorgon ska det tvättas järnet igen

Apropå ute täcken får man passa det där med impregneringen...
En del täcken skall man bara tvätta i vissa tvättmedel exvis Horsewear...
Vi tvättar de flesta i vanligt tvättmedel i maskin men är man osäker kan man som ovanst tvätta med slang å borste

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Födda-24
Tillbaka