Bukefalos 28 år!

Att inte ha någon tv

Det låter som om du bor i en bubbla. Inspelningsboxar är det inte alla som har och de som har dem använder dem knappast 100 procent av tiden. Jag är definitivt mer intresserad av reklam än genomsnittet eftersom jag bl a pluggar marknadsföring och tycker att kommunikation är rolig att analysera men om "ingen" tittade på reklamen ens passivt så skulle den så klart inte finnas länge till. Träffar du aldrig någonsin folk som ser på TV utan att studera tablån i förväg och programmera sin box till att spela in exakt vad de vill se?

Nej, väldigt sällan. De flesta streamat det de vill se. Jag har inte förmån att ha fiber så jag kör inspelning istället . Finns ingen anledning att titta på reklam oavsett.
 
Intressant i jämförelse med mina erfarenheter. Vet du om dina föräldrar blev ifrågasatta? I ditt fall kan ju en förklaring vara att du inte sågs som beslutsfattare i hushållet.
Nej, det blev de inte.

För oss var det ingen stor grej, och ingen annan verkade tycka det heller. Idag känner jag flera som inte har tv och framförallt känns det som att folk inte tittar på tv längre. Man tittar genom datorn, på sin höjd på nån skärm.
 
Inspelningsboxar?
Jag visste inte att människor fortfarande använder sig av sånt. Allt finns väl på Play nuförtiden?
Visst, det mesta (men inte allt) kan man köpa streamat.

Men det finns några hinder: man bör t.ex. ha ett tillräckligt bra bredband...

Vi som bor på landet, där fiber inte finns, och har två val för att ha internetuppkoppling Net1 eller möjligen Telias "framtidens nät", skulle bli ruinerade på att streama TV i någon större utsträckning.

Vi väljer då att använda våra Mbit och använda vårt halvbra "smalband" till andra nyttor som är viktigare, spela in diverse sänd tv, och streama någon enstaka gång.
 
Nej, väldigt sällan. De flesta streamat det de vill se. Jag har inte förmån att ha fiber så jag kör inspelning istället . Finns ingen anledning att titta på reklam oavsett.
Okej, från ingen som har sett mer än sekunder av reklam till att de flesta streamar? Framgång. :) En anledning till att titta på reklam som jag tror att du underskattar är att många slår på sin TV utan att ha en exakt plan för vad de vill se. Jag blir nyfiken - upptäcker du någonsin nya program själv eller är det bara genom olika typer av rekommendationer?
 
Vi har TV för att vi gillar att ha en stor skärm att titta på. Ibland kopplar vi till datorn till tvn och kollar på program via internet för att kolla på det via tvskärmen. Ibland tittar vi på tablåtv. Vissa veckor tittar vi inte på tv alls för att vi inte hinner.Har man inte TV så ser jag inget konstigt med det. Det är ju upp till var och en.
 
Vad är det för löjlig diskussion du håller på med? Misstar du mig för någon annan som du känner dig provocerad av? Jag skrev

"Jag har ingen tv, men är stor tv-serienörd vilket jag tillfredsställer på annat sätt. Jag är också en uttalad nattmänniska. Jag arbetar natt och har vänt mitt dygn vilket innebär att jag är vaken på nätterna även när jag inte jobbar. Vilket får människor ibland att ställa den i mitt tycke kodumma frågan "vad gör du på nätterna då?"
Att ha en tv som bara står på för att är inte min melodi, jag utövar hellre aktivt tittande var jag vill, när jag vill och hur jag vill.
"

Var sa jag något om ditt eller annans tv-tittande? Förklara gärna.
:rofl:
 
Vi har TV för att vi gillar att ha en stor skärm att titta på. Ibland kopplar vi till datorn till tvn och kollar på program via internet för att kolla på det via tvskärmen. Ibland tittar vi på tablåtv. Vissa veckor tittar vi inte på tv alls för att vi inte hinner.Har man inte TV så ser jag inget konstigt med det. Det är ju upp till var och en.
Ja, precis!
Var och en gör som den vill
Vi har en mega TV på väggen och är nöjda med det :D
 
Visst, det mesta (men inte allt) kan man köpa streamat.

Men det finns några hinder: man bör t.ex. ha ett tillräckligt bra bredband...

Vi som bor på landet, där fiber inte finns, och har två val för att ha internetuppkoppling Net1 eller möjligen Telias "framtidens nät", skulle bli ruinerade på att streama TV i någon större utsträckning.

Vi väljer då att använda våra Mbit och använda vårt halvbra "smalband" till andra nyttor som är viktigare, spela in diverse sänd tv, och streama någon enstaka gång.
Vi bor också på landet och har inte heller fiber (än)
Vi kollar på Netflix, Play och Apple TV med vårt mobila bredband. Det funkar med vår 4K TV
 
Nej, väldigt sällan. De flesta streamat det de vill se. Jag har inte förmån att ha fiber så jag kör inspelning istället . Finns ingen anledning att titta på reklam oavsett.
Man behöver ju inte spela in i förväg heller. Vill man slippa reklamen är det bara att pausa programmet i början och sedan titta en stund senare.
 

Liknande trådar

Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: sjoberga
·
Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
1 585
Senast: Inte_Ung
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 922
Senast: skiesabove
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
665

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp