Att inte kunna säja nej

Status
Stängd för vidare inlägg.
I tron att folk tycker lite mindre illa om mig om jag alltid ställer upp och aldrig säjer nej. Men det fungerar inte. Det enda som händer är att jag känner mig utnyttjad eftersom jag så sällan får något tillbaka. Jag har rensat bort en del sådana personer ur mitt liv och nu har jag bara några energitjuvar kvar. Men det är släktingar.
En släkting har tjatat i snart ett år om att få komma på besök men jag har hela tiden sagt nej och förklarat varför det inte fungerar. Men jag besökte min bror förra helgen och det fick hon reda på eftersom min bror berättade det för henne. Och då kom tjatet igen och jag kände att jag orkar inte säja nej igen så jag sa ja till besök en helg som är pappahelg.Tänkte att vi kan säkert byta helg, det har aldrig varit problem förut. Men pappan tvärvägar att byta helg så nu kommer min släkting på besök utan att få träffa min dotter. Flyget är redan bokat så det går inte att byta datum. Så nu har jag ont i magen för det. Och jag förklarade för pappan att vi får besök men han vägrar byta helg.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 451
Senast: Exile
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 082
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 104
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 284
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp