Att inte lyckas stryka sig

Snuffsan

Trådstartare
Dottern är anmäld till tävling dit vi inte ska. Jag försökte avanmäla innan anmälningstiden gått ut. Ringde och ringde och ringde. Skickade mail med läskvitto till klubben (tydligen inte läst ännu), skickade brev till klubben. Dottern skadade sig senare, så jag har läkarintyg dessutom, därför tar jag inte avanmälningsdatum så hårt längre.

Nu ser jag att hon står med i startlistan. Jag ringer och ringer men jag har alltså ännu inte lyckats få tag på någon ansvarig via telefon. Jag har inte tid att jaga folk via tel varenda kväll men har ringt typ varannan-var tredje kväll. Ibland svarar ansvariges man i telefon och säger typ. "Hon är inte inne, ring om ½ timme." Jag ringer om ½ timme och får då svarat: "hon har varit inne och gått igen ring igen om...."osv.

Vad ska jag göra?? Jag har helt tappat lusten att hålla på och jaga den här människan!:mad:

Sv: Att inte lyckas stryka sig

Kan du inte be maken ta ett meddelande till henne och säga att din dotter är struken?

Nu har du ju inte problem med anmälningsdatum just denna gång i och med att du har ett läkarintyg. Till nästa gång (och för alla andra) kan det vara bra att veta att återtagande av anmälan ska vara skriftlig och vara arrangören tillhanda innan anmälningstiden går ut för att man ska slippa betala anmälningsavgiften. Att ringa duger alltså inte enligt TR. Att sedan de flesta arrangörer nöjer sig med ett telefonsamtal är något varje arrangör får stå för.

Mail tycker jag personligen är att betrakta som skriftligt, medan andra tycker att det inte är det. Man ska även vara medveten om att mail kan komma bort på vägen.

Det säkraste är att skicka ett vanligt brev.
Det allra säkraste är att skicka ett vanligt brev med mottagningsbevis.

Jag har försökt få maken att ta ett meddelande, men det vill han inte. Du får snacka med X när hon kommer in säger han bara. Jag tycker att han borde vara så trött på att jag ringer att han skulle föredra att skriva en lapp snart.

Nej, datumen är som sagt inget bekymmer längre. Nu kämpar jag för att överhuvudtaget lyckas stryka!:crazy:

Visst kan det vara svårt att få tag på folk, men det här verkar ju märkligt. Ta en kopia på läkarintyget och skicka in det till den adress som anmälningarna skall skickas till med ett brev där det står att du inte lyckats få tag i X trots flera försök och vill stryka din dotter. Gör detta så att de har brevet före tävlingsdagen. Det skall räcka med det.

Bara tänk på att de måste veta om strykningen innan tävlingsdagen, oavsett läkarintyg eller inte eftersom om du inte avanmält så har de rätt att ta ut straffavgift, dock tycker jag att denna tävlingsarrangör bör vara snäll om man säger att man försökt få tag i X men ej lyckats - hon borde ju själv veta att hon är svår att få tag på.

Du skrev att du skickat brev till klubben - skicka till den adress som anmälningarna skall skickas till så att det verkligen blir rätt.

Ett vanligt brev är inte särskilt säkert och att skicka med mottagninsgbevis är ju inte gratis.

Ett problem är att hitta en adress att skicka till. Var ute för att det inte stod någon adress i proppen. Tog adressen till telenumret som stod i proppen via Hitta och skickade ett brev. Det räknades inte eftersom det inte var rätt person enligt föreningen trots att det jag idag vet att det var det.

Inte särskilt konsument/kundvänligt system alltså samtidigt så kan ju vem som anmäla idag så klubben kan i andra ändan inte komma någonstans om man drar det vidare! :devil: Pratade med förbundet om detta eftersom diskussionen varit uppe tidigare.

Det är upp till klubben att visa att kunden beställt. Så ett nytt system är nog att vänta. :o

Var på en tävling där dottern ropades upp i högtalaren på en häst som vi strukit i mycket god tid och domaren surt sa till om att ryttare som inte dök upp får en räkning hem. Gissa om jag såg rött. De bad om ursäkt i högtalaren senare. :devil:

*KL*

låter ju som om nån stackare om inte vill ta ansvar har fått det.

Mig veterligen har vi inte haftnågra såna problem på de åren jag hållit på. det finns telefonnummer till kontaktpersoner, mail, fax. samt till sekretariat tävlingsdagen. hittils har det mesta gått att lösa smidigt.

allt går om man vill och har intresse av det.
Den här klubben/utsedda personer, verkar inte ha intresse.

Nu har du ju inte problem med anmälningsdatum just denna gång i och med att du har ett läkarintyg. Till nästa gång (och för alla andra) kan det vara bra att veta att återtagande av anmälan ska vara skriftlig och vara arrangören tillhanda innan anmälningstiden går ut för att man ska slippa betala anmälningsavgiften. Att ringa duger alltså inte enligt TR. Att sedan de flesta arrangörer nöjer sig med ett telefonsamtal är något varje arrangör får stå för.

Mail tycker jag personligen är att betrakta som skriftligt, medan andra tycker att det inte är det. Man ska även vara medveten om att mail kan komma bort på vägen.

Om TR säger att det ska vara skriftligt måste ju ett mail räcka! Jag tycker mail är så skriftligt det kan bli! ;) Fast ett vanligt brev skickat per post är väl kanske säkrast precis som du säger.

Liknande trådar

Fritid Dottern skulle flyga United Airlines IGÅR, från Cincinatti till Chicago och sen Toronto, Kanada (!) - Köpenhamn. Med massor av extra... 2
Svar
23
· Visningar
3 211
Senast: hastflicka
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller... 2 3
Svar
45
· Visningar
7 043
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 973
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 909

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda -21
  • Annonsera Mera VIII
Tillbaka