Att lära sig gå i värmen ...

Sv: Att lära sig gå i värmen ...

Ja, vatten har vi hela tiden, hon dricker mycket (fast mest inne, ute har hon inte riktigt tid) och vi har en liten plaskbassäng på tomten. Hon rör sig inga jättesträckor utanför heller. Men när vi går på promenad med barnvagnen vill hon ofta ner och gå lite själv, och då har hon ju gångväg bara liksom. Jag tar med läragåvagnen ibland så hon inte skall behöva hålla i stora vagnen då (hon springer in i hjulen :crazy:).

Jag skall bli modigare och testa tunnare byxor. Jag är väl hönsigare än jag trodde :o. Men jag vill inte riktigt vara en sån som inte låter henne GÖRA saker för att hon kan göra sig illa/bli smutsig/det är obekvämt.

Pratade med dagispersonalen här i området, och deras små som börjar och inte är så stadiga rekommenderar de faktiskt tjockare byxor till. Så det är inte bara jag iallafall :D.

Alternativet är ju att du låter henne köra på gräs, det skulle vara skitbra träning för henne också, då får hon lite muskler och blir lite stadigare :)

Ett litet tillägg, vi springer ofta på gräs, det varierar en hel del när vi är ute och springer. Elina älskar att stanna en stund och sätta sig ner och hitta små skatter - stenar, gräs, myror - som hon glatt lassar upp på vagnen och fortsätter kuta omkring med :D
Men det är liksom gräs-gångväg-gräs-lekplats-skog-tomten... ja, ni fattar :D

Nej det är klart att det inte bara är du :D
Jag tyckte mer att du var lite hönsig eftersom du oroar dig över värmen :) På med brallor på tösen och släpp lös henne på träning så ska du se att det inte tar många dagar förrän hon blir stadigare på att gå och ju mer hon trillar desto snabbare lär hon sig vad man kan göra med fossingarna och vad man inte kan göra. Vatten att svalka av henne i torkar ju fort också även på tjockare plagg så hon kommer nog må finfint trots tjockare brallor. :D

Jag tror precis som du, att det är viktigt att inte hindra dem för att de kan bli smutsiga eller så. Men ibland blir jag sååååå trött, trodde jag tvättat ungen och så ser man efter 5 minuter att de lekt med jord eller nåt nånstans och ser mer ut som Afrikabarn än som vita och blonda grabbar som jag misstänker de är under all jord och grus...... Eller vita blonda tösen, för hon är EXAKT lika bra på att ösa sand och skräp över sig! :D

Jag är sån att om barnen slår sig så biter jag mig i läppen och kollar hur de ser ut och hur de låter innan jag reagerar och springer dit. Jag har märkt att ofta är det inte så farligt och det går över med ett hoppsan och ett plåster! Men hjärtat åker hiss ibland! Och det är helt otroligt hur de lär sig, om man reagerar mycket så gör det akutjättemegaskitont, men säger man hoppsan så är det inte alls farligt!:rofl: Jag kan se på elin tex, som är 2,5 nu att hon liksom kikar in mig på hur jag reagerar innan hon sätter igång med att reagera själv.

Ett litet tillägg, vi springer ofta på gräs, det varierar en hel del när vi är ute och springer. Elina älskar att stanna en stund och sätta sig ner och hitta små skatter - stenar, gräs, myror - som hon glatt lassar upp på vagnen och fortsätter kuta omkring med :D
Men det är liksom gräs-gångväg-gräs-lekplats-skog-tomten... ja, ni fattar :D

Urk för myror, vänta bara tills hon SMAKAR på dem!!!:eek: Skönt den tiden är över för mig, ha ha!
I går åt ena hunden dock en skalbagge, men den kittlade henne ända ner u halsen såg det som för som hon skakade på huvudet och kroppen innan den var nere i magen.....:eek:

Jag tror byxor funkar fint på henne, även tunnare skyddar ju och OM du är jätteorolig så linda in knäna med lite gasbinda när hon har shorts på. :idea:

Ja, inne såg hon att katten fångade en fluga och käkade - och då ville hon också smaka ... blöääää...
Myrorna får hon inte tag i än, hon bara studerar dem noga och lägger stråna de klättrade på i lära-gå-vagnen :D.

Nu skall det ju ändå regna (bara för att vi snart skall ha semester) så då får jag väl oroa mig för att hon skall bli blöt och kall istället :D

Gasbindan var en jättebra idé, kan man ju göra om det visar sig att hon fortsätter skrapa sig. varför tänkte inte jag på det?

Jag AVSKYR uppskrapade knän. Usch och fy. Jag tycker det är jättejobbigt när kortbyxesäsongen börjar och barnen på jobbet börjar skrapa upp sig...

Tur att vår lillplutt kunde gå innan. Han har också haft tjockare utebyxor i början. Jag tror hon överlever några stunder i sina "gåbyxor" :) Det finns ju även sådana långa strumpor man drar upp övre knäna. Då kan hon ha kjol till. Vi har ett par sådana strumpor som är oanvända för jag tyckte de satt lite tight.

Ja, inne såg hon att katten fångade en fluga och käkade - och då ville hon också smaka ... blöääää...
Myrorna får hon inte tag i än, hon bara studerar dem noga och lägger stråna de klättrade på i lära-gå-vagnen :D.
Tur :D
Nu skall det ju ändå regna (bara för att vi snart skall ha semester) så då får jag väl oroa mig för att hon skall bli blöt och kall istället :D
Regnkläder is the shit liksom :D
Gasbindan var en jättebra idé, kan man ju göra om det visar sig att hon fortsätter skrapa sig. varför tänkte inte jag på det?

Man kan inte tänka på allt :D

Vad skulle du tycka att de som är ostadiga på benen och mest kryper skulle ha på sig när de kommer till förskolan? Kortbyxor eller tunna byxor eller 'skyddsmundering' i form av jeans eller så?

Idag hade Elina sina röda träningsoverallbyxor (ja, mysbyxor då) när vi var ute och gick, och hon börjar redan bli mycket stadigare :) Hon trillade kanske 5-6 gånger och knäna är oskadda! Inga såna katastrof-skraaaap-fall, mer sätta sig lite fort-trill, men man kan ju inte alltid planera för det värsta heller. Så nu känns det mycket bättre! Dessutom stannade hon i skuggan på gräset under parasollet i säkert 45 minuter och plaskade med vatten och leksaker, så jag är såååå nöjd med dagen, och lillan sover som en liten gris nu :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka