Att matcha/brodera

_Runaway_

Trådstartare
Tycker ni det är kul att komma på tävling/träning med matchande saker på hästen och dig? Allt i passande färgtoner, speciella tävlingsskydden, tävlingsschabraket med brosyr osv. Eller kör ni mixat? Kanske ni inte ens har speciella tävlingssaker eller färger till hästen?

----
På träning brukar vi inte vara så väldigt uppklädda, utan ser mest tilla tt allt är helt och rent, så även mina ridbyxor (:angel: )
På tävling däremot har jag lite pyssel för mig. Snygga schabraket, antingen det med hästens namn eller det med mitt namn. Sen speciella tävlingsgrimman. Annars är det inte så mycket faktiskt. Jag är den som inte vill stika ut föör mycket :D

Sv: Att matcha/brodera

*Matchnings-freak-varning!*

På tävling ska ALLT vara matchat, ingen liten detalj går bort, ALLT.
På träning beror det på hur jag känner mig, men har alltid samma färg på ridbyxorna och vantarna. Sen ska tröjan matcha den färgen! ;)

En till sak..

Tycker ni det är snyggt eller snobbigt att komma med schabrak där namnet är broderat? Jag tycker det är snyggt :) Ska köpa en "mössa" till hästen i matchande färger till hans tävlingsschabrak, och där ska hans namn stå.

MATCHAT!!! :p

In i minsta detalj såsom spännena, färger och passpoaler. :D

Samma gäller på träning som tävling. :)

men hemma är det inte lika mycket matchning ;)

Tycker inte det är snobbigt att rida med ett shabrak som är brodderat, gör jag nästan varje gång! :angel:

Det är snyggt med broderat, dock ska det vara hästens namn. Det blir lite fel med ryttarens namn på något sett

Jag tycker att det är snyggt med ryttarens namn..kanske för att jag själv har det :angel: Tävlar flera hästar och blir lite krångligt att brodera på alla schabrak :devil:

Hemma är det väll lite sak samma, ingen bryr sig ju ändå om hur jag ser ut där hemma i stallet mer än jag själv egentligen. Men visst jag försöker väll ibland matcha ridbyxor, ridstrumpor och tröja, jacka, ridhandskar m.m. Men ibland så nöjer jag mig med att strosa runt i mjukisbrallor också liksom. :smirk:

På träning tycker jag man ska klä sig helt och rent, mest för att det ser bra ut så. Det är ju kul att träna för någon och ska man ändå anstränga sig pass att man ska komma iväg till en träning eller dyl. kan man ändå se till att komma hel och ren liksom.. Och då kan det också vara kul att matcha lite med ryttarens kläder och hästens schabrak osv.

På tävling tycker jag att hela ekipaget ska matcha i färger och ända till små detaljer som spännen på träns o dyl, det ska vara snyggt och stilrent... Hjälm och kavajen ska matcha, huva o schabrak ska matcha och hästens färger ska passa ihop bra med ryttarens osv..

Att ha ryttarens namn tycker jag är fånigt, här kommer jag liksom..... :smirk:

Är alltid välmatchad samma vad jag gör, men välmatchad betyder Inte att allt har samma färg, man kanske kan ha två harmonerande färger som går igen i hästen och ryttarens utrustning.:)

Matchar ALLTID!! Har kanske inte alltid samma färg på ridbyxor/schabrak/benskydd men tex. svart och grått som passar bra ihop... Tycker inte det är fånigt med broderat schabrak, men på träning tycker jag det räcker med hästens namn... På mina tävlingsschabrak står det mitt namn med...:smirk:

på tävling matchar jag allt! paspoaler, spännen, sporrar osv i går i mässing/guld.
allt läder av samma färg (givetvis!) och så samma färg som lädret på benskydden (svart) och samma färg på ridtäcke, schabrak, lindorna på bakbenen, huvan, täcken, min kavaj, spöt osv (marinblått).
samma färg på ridbyxor och skjorta (creme).
samma färg på hjälmen och skinnhandskarna som på lädret (svart)
samma färg på tävlingstäcket som transportskydden (marin med grönvitt kantband - Bucas och Equiline).

Nu ska jag köpa ett tävlingstäcke i samma märke och exakt samma utförande som schabraket (equiline marin med guldfläta) :love:

hemma matchar jag oftast, kanske inte lika "seriöst" som på tävling men ändå att allt passar.

på träning är det som med tävling i princip, fast inte med tävlingsschabraket osv.

Jag matchar. klart det ska matcha samma färg på allt läder osv.
Till träning brukar jag matcha typ lindor o schabrak i samma. o typ ridbyxor. men det får inte vara överdrivet matchat heller. typ exakt samma märke på allt.

Jag är jätte noggrann med att matcha :D
Dock är det inte ovanligt att jag åker ut till stallet nu om mornarna för att släppa ut och mocka i klädd en stor vinterjacka och mysbyxor.

Jag tycker dock det är illa om man går i trasiga eller extremt skitiga kläder för att man 'bara skulle till stallet'

jag brukar inte matcha spec mycket, ser till att se ren och prydlig ut med stilrena färger osv men på tävling ligger mitt fokus på ridningen och inte på att se så snygg och snobbig ut som möjligt :smirk:
tycker att det ser grymt löjligt ut med folk som matchar varenda detalj :D

har aldrig broderade schabrak, skulle aldrig lägga pengar på det utan väntar tills jag blir sponsrad, då kan jag tänka mig att ha brodyr osv :D

på träning hemma brukar jag inte tänka nåt på att matcha typ.. eller jo när jag tränar dressyr men inte hoppning :P då försöker jag alltid matcha schabrak och lindor iaf!
om jag tränar för nån annan tränare, alltså kurs eller nåt sånt så brukar jag försöka matcha lite bättre!
på tävling har jag alltid matchande grejer.. har lika luva och schabrak (iaf samma färg) och Dy'on tävlingsskydden..
gillar när det ser snyggt ut!

Eftersom jag inte tävlar så ska jag inte uttala mig. Men på träning där jag inte är hemma tycker jag det är viktigt. Eftersom jag rider på ridskola så kan jag ju inte matcha hästen som jag vill, men istället försöker jag matcha migsjälv så gott det går. Har iof en grön hjälm vilket inte blir bra med marinblå eller bruna ridbyxor och svart fleecejacka, men vad gör man, har ingen annan hjälm, så i väntan på en svart hjälm får det duga med grön:o Tycker inte att det gör så mycket att jag har svart fleecejacka till marinblått res brunt. Svart går lixom bra ihop med typ alla mörkare färger.

vid tävling ärdet matchat hemma lite hursom...

Rider ju på ridskola, så kan väl inte matcha hästen sådär jättebra direkt, men lite iaf. Alla hästarna har blå schakbrak och jag har ridbyxor, säkerhetsväst, tröja, jacka och strumpor i blå, men eftersom stövlarna är svarta med gråa detaljer, och jag har ett gråaktigt spö så är hjälmen grå. :p

Jag är visst lite mer matchningsfreak än jag tänkt att jag är... :o :angel:

Liknande trådar

Utrustning I den nya djurskyddsutredningen står det så här: "När det gäller den utrustning och de träningsmetoder som används vid träning av och...
Svar
12
· Visningar
1 689
Senast: Kallebus
·
Utrustning Jag ska köpa nya chaps/stövlar hade jag tänkt och ppoängen är att använda dem på tävling och träningar. Men. Hur ska man matcha det...
Svar
8
· Visningar
965
Utrustning jag är knäpp, jag vet... :D Tycker ju att det här med matchande utrustning är så himla skoj och har därför tänkt mig att jag ska...
Svar
3
· Visningar
884
Senast: LilaTiger
·
T
Utrustning Känner att jag vill se bättre ut i stallet vad det gäller kläder som passar ihop, färger och så, även hästgrejorna.!! Bild...
Svar
15
· Visningar
1 772
Senast: Salinero
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka