Att skaffa en kompis till vuxen katt

A

ang

Som en spin-off på förra, så har jag av och till funderat på att skaffa en till katt inte minst för hans sällskap.

Han är en åttaårig kastrerad *stor* hankatt som dock inte gillar grannskapets tassar - vare sig andra kastrerade pojkar eller flickor. Är uppväxt med två borderterriers, och det gick kanonbra.

Vad har ni för erfarenheter?
 
Att skaffa en kattunge är nog det bästa när man ska skaffa en kompis till sin katt om den har svårt för att acceptera andra katter. De sa de iaf på katthemmet när vi letade lekkamrat till Misse Murr :love:(hona, 1,5 år) så vi tog en kattunge därifrån, en pojke-Chleo! :love:
Molly(aka Misse Murr) var sur första dagarna men hon leker jättemycket med Chleo nu.
Så alltsom allt vill jag rekommendera en kattunge och gärna en av andra könet :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 854
Senast: Praefatio
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 862
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 838
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Jag är i valet och kvalet om jag ska skaffa katt, behöver lite hjälp och råd tror jag :confused: flyttade till hus i somras och känner...
Svar
16
· Visningar
2 038
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp