Red_Chili
Trådstartare
Efter att flertalet tänder tagits bort så har salukipojken lite svårt att äta. Han får i sig maten, absolut, men en kombination av att han är lite rädd om munnen och att det rent fysiskt blir annorlunda gör att det är lite kinkigt med vad han äter från.
I dagsläget äter han från en lite djupare tallrik. Det fungerar bra, bortsett från att den är för liten för kvällsmålet och de gånger den ramlat i golvet så har den också gått sönder... Han äter nämligen med tallriken på en stol, för så gjorde han under sina första 9 år i livet och det har han fått fortsätta med hos mig också.
Jag vill därför ha en ganska stor skål, med mjuk övergång mellan botten och kant och troligen i metall så att den både tål att ramla och att köras i diskmaskin...
Finns ens en sådan skål jag eftersöker?
Något sådant här i modell gigant är alltså vad jag försöker beskriva:
I dagsläget äter han från en lite djupare tallrik. Det fungerar bra, bortsett från att den är för liten för kvällsmålet och de gånger den ramlat i golvet så har den också gått sönder... Han äter nämligen med tallriken på en stol, för så gjorde han under sina första 9 år i livet och det har han fått fortsätta med hos mig också.
Jag vill därför ha en ganska stor skål, med mjuk övergång mellan botten och kant och troligen i metall så att den både tål att ramla och att köras i diskmaskin...
Finns ens en sådan skål jag eftersöker?
Något sådant här i modell gigant är alltså vad jag försöker beskriva: