Att tyda islandshästannonser, icke nybörjare/eksem.

Sv: Att tyda islandshästannonser, icke nybörjare/eksem.

Jag vet, jag vet :banana:

Hej Mia :D

Jag letar oxå efter ett sto nu, har du någon gömd i nån vrå ;)
 
Sv: Att tyda islandshästannonser, icke nybörjare/eksem.

Verkar som vi är flera som letar häst:)
 
Sv: Att tyda islandshästannonser, icke nybörjare/eksem.

mycket intressanta funderingar må jag säga:D

själv tycker jag att bara för att någon ridit "6 år " eller liknande på ridskola så betyder inte det att den personen är duktig ryttare eller häst människa. håller på med både stor häst och islandshäst(ska gå över mer på islandshästar de är så underbara:love:)
men något som är vanligt tycker jag bland sotrhästvärlden är att många ryttare är fortfarande "nyböjrare" efter flera år på ridskola, man kan ju undra varför:confused: träffa på en som ridit ca 3-4 år i samma ridgrupp på en ridskola och hade som fortfarande hade ledare! tycker att vid 3-4 årsridnng borde man vä kunna styra sin häst eller har jag helt fel här nu?

och att tolka annonser är ibland en hel djungel, vad är igentligen en rutinerad ryttare?
att många tycker att man ska ha tävlat mycket osv är faktist ingen garanti för att man är duktig ryttare, eftersom det finns många som "åker häst" eller skaffar sig duktga hästar,där ryttare inte behöver göra något för att bevisa att den kan rida.....hm....
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 712
Senast: co-SMAD4
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 079
Senast: Mabuse
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 744
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp