Att välja

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har valt. Jag tänker bo på landet. Ändå ska det talas om för mig att jag kan välja - att bo i stan. Som om jag är dum i huvudet och inte fattar att man kan bo i stan. Det är ingen slump att jag inte valt att bo i stan. Jag vantrivs där och det finns inget för mig att göra. Det är buller, bilar, asfalt, betong och en sjujävla massa människor. Det finns heller ingen natur där. Inga skogar och öppna fält och sjöar. Ingen möjlighet att odla en skogsträdgård. Jag skulle bli fast inomhus för det är inte trivsamt att gå ut. Jag skulle passiviseras. Jag skulle aldrig kunna ligga i min hängmatta och se på molnen. Jag skulle bli tvungen att göra mig av med katterna. Jag skulle få sluta med biodling. Jag skulle inte kunna köpa ett hus i stan utan jag skulle bli tvungen att hyra. M.m.

Jag har tagit jävligt illa vid mig av övertalningsförsöken att jag kan VÄLJA att bo i stan. Mår skitdåligt över det. Verkligen jättejättedåligt. Mina VAL respekteras inte.

Usch, jag orkar inte. Gråter.
 
Senast ändrad:

Dör jag så slipper ni mig. Då är problemet ur världen. Och jag överlever inte i stan.
Är det den enda lösningen som du kan komma på?
Bättre kan du faktiskt.
För som du brukar skriva, du är ju inte dum i huvudet.
Använd din fantasi och dina kunskaper och erfarenheter nu och se till att hitta en lösning.
Att trampa runt på det här viset i gnällträsket kommer bara att göra dig olycklig.
Du tränar ju på så sätt din hjärna att tänka dåliga tankar.
Tag och träna den på att tänka bra tankar i stället och försök att hitta en väg ut.
 
Har rapporterat tråden, onödigt att den eskalerat mot självmord.
För att folk inte ser vad jag behöver för att orka med livet utan ska tvinga mig till ett liv jag inte kommer att orka.
Är det den enda lösningen som du kan komma på?
Bättre kan du faktiskt.
För som du brukar skriva, du är ju inte dum i huvudet.
Använd din fantasi och dina kunskaper och erfarenheter nu och se till att hitta en lösning.
Att trampa runt på det här viset i gnällträsket kommer bara att göra dig olycklig.
Du tränar ju på så sätt din hjärna att tänka dåliga tankar.
Tag och träna den på att tänka bra tankar i stället och försök att hitta en väg ut.
Det finns ingen annan lösning. Och jag har sagt varför det inte gör det.
 
Det är få som förstår hur mycket stillhet och frånvaro av andra intryck än naturen. Att det kan vara en förutsättning för att orka annat.
Det kan också vara ganska påfrestande att ständigt få försvara och förklara, att man inte klarar att bo i en lägenhet/villa i ett samhälle med ständig rörelse.

För mig är det helt grundläggande för att orka med mitt arbete, att jag bor så att jag laddar energi och kan sova ordentligt när jag är ledig. För mig kräver det stillhet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 081
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp