Att vara chef

kolblakkur

Trådstartare
Funderar mycket på det här med att vara chef, och tänker att någon här måste ju vara eller ha varit chef :)

Inom vad är ni chef?
Vad fick er att vilja bli chef?
Vad är det bästa med att vara chef?
Vad är det sämsta med att vara chef?
Vad har ni för utbildning?
Vad hade ni för arbetslivserfarenhet innan ni blev chef?

Funderar mycket på det här med att vara chef, och tänker att någon här måste ju vara eller ha varit chef :)

Har varit chef men valde själv att sluta och ta ett steg tillbaka båda i karriären och lönemässigt efter 6 år som chef.

Inom vad är ni chef? Säkerhetsbranschen
Vad fick er att vilja bli chef? Ville det inte egentligen, halkade dit på ett bananskal då jag var personalplanerare (gillade det super!) och chefen fick pga sjukdom hastigt kliva av och jag var väl närmast och kunde allt så jag fick prova och blev kvar i 6 år.
Vad är det bästa med att vara chef? Chefslönen var rätt nice, man fick gå många bra utbildningar, fick vara med och bygga upp rörelsen (var i den vevan Riksbanken la ner sina kontor och Securitas startade sina uppräkningscentraler).
Vad är det sämsta med att vara chef? Att man aldrig var "ledig" (var största orsaken till att jag hoppade av), det är en dygnet runt verksamhet och blev det problem, extra jobb, någon blev sjuk, det blev rån, någon krockade osv så måste jag jobba. Även om jag redan jobbat hela dagen och skulle jobba hela dagen efter. Att vara tvungen att säga upp folk var inte heller så kul.
Vad har ni för utbildning? Gymnasie 2 år + en massa internutbildningar
Vad hade ni för arbetslivserfarenhet innan ni blev chef? Jobbat mig upp i företaget, började som sekreterare, sen väktare, värdetransportör, personalplanerare och slutade som distrikschef.

Liknande trådar

Skola & Jobb Snart är det dags för det årliga medarbetarsamtalet....Och jag vill inte...Chefen är knepig; vill ha feedback på sitt arbete men blir...
Svar
16
· Visningar
1 271
Senast: Bulldoozer
·
Skola & Jobb Behöver era tips på att hantera att man blir utfryst av en kollega. Finns det något snyggt sätt man kan ta det med kollegan eller göra... 2
Svar
21
· Visningar
2 102
Skola & Jobb Det skedde en liten konflikt på mitt arbete mellan min chef och min kollega (online så jag såg allt de skrev på den gemensamma gruppen... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 740
Senast: Ullmerkott
·
Skola & Jobb Min man jobbar som personlig assistent i ett privat företag. Han har varit på samma jobb i snart fem år, och blir då sjukt utnyttjad...
Svar
18
· Visningar
1 075

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka