Att vara dagmatte

Yeah

Trådstartare
Eftersom jag fortfarande inte fått tag på jobb i sommar p ga
div anledningar har jag lite smått börjat fundera på att vara dagmatte,
dels för att ha någonting att göra och dels för att i viss mån kunna få lite extrapengar.
Men finns det verkligen folk som är intresserade av att ha
en dagmatte endast över sommaren?
och hur mycket pengar handlar det om egentligen?
 
Jag har precis samma fundering själv. Visst måste det finnas massor med människor som vill ha nån som passar hunden medans de åker på semester i sommar? Alla hundhotell är ju alltid överfulla sommartid.
Hundpensionaten tar ca 100kr dygnet, jag funderar på 60-75kr dygnet. Eftersom jag har goda referenser och vana så tycker jag det verkar lämpligt.
Nån mer som funderar på samma sak?
 
Som enbart dagmatte däremot skulle jag inte ta så mycket. Var tvungen att tillägga det. Runt 40-50kr dan kanske? Hade min hund på dagis här och de tog 2000kr/mån = 66kr/dag.
 
jag går ut med två hundar några kvällar i veckan när ägaren jobbar natt. det fungerar jättebra så. slipper ha hundaran hemma hos mig och det är lätt att åka över. men jag själv skulle inte våga lämna ut nyckeln till någon man inte känner :crazy:

jag får 50kr/gång för det.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 096
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 300
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
10 899
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
393
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hundrädda
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp