Att vara kvinna i dagens samhälle

De som beter sig bäst och inte tittar lite opassande på en är de yngre killarna, de som jag skulle bedöma är mellan 25-30 år (jag är 23).
Medan när jag varit hos någon som var 40 +, så kände man den där blicken som svepte över en när jag tagit av mig tröjan :meh:. Man kan säkert missuppfatta såna blickar, men känslan jag fick var inte att han kollade på mig för att göra en bedömning av det jag var där för.
Jag kan ju bara dra erfarenheter av de jag träffat på, men jag tänker ju att de som är äldre och antagligen jobbat länge borde bli ganska avtrubbade. Tycker de borde bli så vana att de inte bryr sig!

@tanten Just när det gäller aspekter av att vara kvinna och att hantera allting som har med kön och könsroller att göra, så ser jag enbart fördelar med att vara och bli äldre. Lättare att ta den plats jag behöver/vill ha och färre kränkningar från män, eller åtminstone mindre grova.

När jag läst de här inläggen funderar jag på om det kan vara samma mekanism som ligger bakom, att en med åldern inte bryr sig lika mycket om hur en förväntas bete sig utan gör lite mer som en själv känner för? Som tyvärr då får lite olika önskvärda resultat...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp