Au Pair, hur?

Poisonous

Trådstartare
Idén har funnits i mitt huvud ett tag.
Jag vill åka över till USA som au pair.
Men, vart börjar man? Haha.

Suttit och kollat lite. Hur det funkar med visum, flygbiljetter, värdfamiljer, försäkring osv.
Törs man?
Hittar en familj som passar mig ganska bra, en dotter på 7år, djurintresserad, inget körkort krävs, religion inte viktigt.
Men, en ensamstående pappa. Det må vara fördomar och skräckhistorier, men törs man?

Vart börjar man, vem pratar man med?
Vad har ni för erfarenheter?
Jag känner mig alldeles prillig :D

Idén har funnits i mitt huvud ett tag.
Jag vill åka över till USA som au pair.
Men, vart börjar man? Haha.

Suttit och kollat lite. Hur det funkar med visum, flygbiljetter, värdfamiljer, försäkring osv.
Törs man?
Hittar en familj som passar mig ganska bra, en dotter på 7år, djurintresserad, inget körkort krävs, religion inte viktigt.
Men, en ensamstående pappa. Det må vara fördomar och skräckhistorier, men törs man?

Vart börjar man, vem pratar man med?
Vad har ni för erfarenheter?
Jag känner mig alldeles prillig :D

Jag har ingen erfarenhet själv men en kompis var under ett år i USA som au pauir och allt fungerade bra och hon var väldigt nöjd. Hon åkte genom en organisation som presenterade passande familjer osv, allt verkade rätt uppstyrt och pålitligt, tänker att det kan vara bra att göra det genom en välkänd organisation kanske? Tror även de hade en träff med de andra som åkte samtidigt under den första veckan (i NY tror jag det var), så de kunde lära känna andra som skulle vara i familjer i närheten av varandra :)

En organisation (T ex EF) tar väl lite betalt för det de gör men det är å andra sidan en trygghet att inte behöva fixa nytt boende/ny familj t ex om den första familjen inte passar (man kan nog bli utkastad med nästan ingen varsel alls).
Annars är det kanske värt att kontakta ambasaden, de har kanske information på sin hemsida. De vet iallafall hur det funkar med visum.
Se till så att det är noga bestämmt hur mycket du ska vara ledig och att du får hjälp att hitta någon social aktivitet (utbildning kanske) åt dig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka