Australiensiska stigbyglar...

Russinet

Trådstartare
...Heter det så?
De här sk. säkerhetsstikgbyglarna med en båge.

SKa iaf tävla om nån vecka och då behöver man ju ha såna, och för att inte skämma ut mig så vill jag gärna veta hur de ska sitta.

Alltså, ska bågen vara framåt eller bakåt?

Sv: Australiensiska stigbyglar...

Tackar för svaret! Ska fixa så att de är rätt, annars gör de ju ingen nytta...har inte fått hem sadeln än bara

Enligt min åsikt borde de inte kallas för säkerhetsstigbyglar överhuvudtaget eftersom de ofta inte fungerar som sådana.:mad:
Min flickas ponny tvärnitade, kastade sej åt sidan vid ett hinder och galopperade sedan iväg med flickan hängandes i stigbygeln efter.
Gudskelov fick vi stopp på den innan något värre hände men skon fastnade rejält.
Nästa dag var det jag som åkte iväg och köpte ett par Kvikk out stigbyglar.

Därför skrev jag sk :P

Jag tycker inte heller om dom, det är därför jag inte äger några.

Men nu är det så att de är de enda som är tillåtna att rida i så då får jag väl använda dom den kvarten det gäller.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
343
Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
556
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 228
Senast: Capybara
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka