Bukefalos 28 år!

Avbeställningsskydd

BernT

Trådstartare
Ska iväg på evenemang imorgon men kommer med största sannolikhet inte kunna gå pga nära anhörigs sjukdom. Har köpt till avbeställningsskydd så gick in nu för att kolla hur jag gör för att avboka. Då stod det att man kan avboka vid sjukdom eller dödsfall, båda ska styrkas med intyg (fullt normalt). Men det står också att man ska avboka 14 dagar i förväg senast. Jag trodde vitsen med avbeställningsskydd var att kunna avboka om något sånt här händer, och att senast 14 dagar gällde mer om man bara ångrat sig? Har aldrig behövt avbeställa/boka av innan så har ingen koll.
 
Jag tvingades avboka en icke avbokningsbar resa pga egen sjukdom i somras och avbokade eftermiddag/kväll dagen före när kundtjänst redan hade hunnit stänga. Jag räknade inte med att få några pengar tillbaka och iallafall inte för sambon men fick tillbaka varenda öre för både resa och hotell för oss båda.
 
Ska iväg på evenemang imorgon men kommer med största sannolikhet inte kunna gå pga nära anhörigs sjukdom. Har köpt till avbeställningsskydd så gick in nu för att kolla hur jag gör för att avboka. Då stod det att man kan avboka vid sjukdom eller dödsfall, båda ska styrkas med intyg (fullt normalt). Men det står också att man ska avboka 14 dagar i förväg senast. Jag trodde vitsen med avbeställningsskydd var att kunna avboka om något sånt här händer, och att senast 14 dagar gällde mer om man bara ångrat sig? Har aldrig behövt avbeställa/boka av innan så har ingen koll.

Det är värt att fråga / försöka i alla fall. Det verkar lite märkligt att avboka pga sjukdom 14 dagar innan. I så fall är det i princip inget värt, för det lär de inte heller tillåta för särskilt många sjukdomar.
 
Det är värt att fråga / försöka i alla fall. Det verkar lite märkligt att avboka pga sjukdom 14 dagar innan. I så fall är det i princip inget värt, för det lär de inte heller tillåta för särskilt många sjukdomar.
Tänkte också det, samma med dödsfall ju. blir ju märkligt om ens anhöriga går bort 2-3 dagar innan och så får en inte boka av. Ska testa kundtjänsten nu när de öppnar.
 
Det är inte bara luddigt formulerat då? Ett vanligt villkor är ju t.ex att du kan avboka fram till 14dagar innan utan anledning och avbokar man efter det krävs läkarintyg.

Annars låter det ju jättemärkligt, sällan man vet så tidigt att man behöver avboka pga sjukdom O_o Hoppas kundtjänsten kan hjälpa dig!
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 958
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 228
Senast: Badger
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 278
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 172
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp