Sv: Avbiten tand
I Stockholm vet jag inte, jag fick åka till Ultuna för att få operationen gjord, för alla ställen jag ringde till i Sthlm (Var uppe på långsemester då) ville inte ta emot det, för det var så pass stort och krångligt när det gällde en hörntand tydligen, och dom hade inte tandläkare där så ofta. Veterinärerna ville inte göra jobbet.
Tandläkaren jobbar dels där på Ultuna, och sen på något annat ställe också som jag inte minns längre tyvärr.
Här kommer dom nötta hörntänderna. Man ser även hans avbitna tand, tyvärr är den alldeles gulbrun nu och det går inte att göra något åt det

Han har även mer tandsten/beläggning på den sidans friska hörntand, för han använder den inte lika mycket vid tugg längre;
Här kommer tiken, som har orörda hörntänder. Hon har ett mycket mindre huvud än hanen, men hennes hörntänder är längre ändå numera;
Uppskattningsvis så är ca 4 mm borta av dom tre kvarvarande hörntänderna. Inget han lider av än, men fortsätter han att tugga på leksaker så kommer pulpan att orsaka smärta i framtiden, enligt tandläkaren.
Som du kan se, så försvann över 1 cm tand därnere, samt en bit på bredden med - pulpan blödde och var väl synlig. Han åt och lekte ändå, man såg dock att han ibland inte använde sig av den högra sidan direkt - och det var väl hans starkaste sätt att visa smärta typ.