Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har lite funderingar angående hur man kan räkna ut (se) avelsvärdet på ett sto. Hur gör man? Och hur läser man av blup? Jag förstår inte så mycket om jag ska vara ärlig
Du kan inte räkna ut utan får titta på stammen och göra en bedömning. Vad har den lämnat? Är den gångbar även idag?
Blup kan man se som en fingervisning, det är mycket som inte räknas med i systemet som fälttävlan och utländska resultat, därför är det inte så tillförlitligt.
Stoet med detta blup hade fem avkommor i svår fälttävlan där tre har varit framgångsrika på högsta internationella nivå. Om man bara skulle gått på blup och kasserat henne för avel så hade vi gått miste om många bra fälttävlanshästar för hon har även framgångsrika barnbarn!
Hästnyheter Det kan ju vara så att hennes första reaktion var att han inte skulle säljas och när hon tänkte efter så ändrade hon sig. Det är ju stor...