B

**BORTTAGEN**

Det är så här att igår köpte jag en undulat. Den såg jättefin och frisk ut i affären, men nu idag när jag kollade till den så såg jag att den har en klump med avföring i baken. Är den sjuk, eller beror det på miljöombytet? Allt annat verkar normalt (fast den är såklart lite rädd fortfarande).

Linda
 
När jag skrev inlägget hade inte paradisets inlägg kommit än. Nu blev det ju nästan samma svar :p
 
jag tycker du skall undersöka lite om undurlatene som satt ihop med din,du skriver det som det jag upplevde när jag jobbade på djurbutiken,vi fick sjukdom på alla undurlater och dom dog en efter en,jag lämnade in en till obduksjon,men inget visade sig.till slut kom vi på att dom måste avmaskas,dette gör ICKE djurbutiker,blir inte din fågel bättre,avmaska den snarast,annars tar det död på dom.
du kan även se dom her täcken på sjukdom,
*den sitter långt ifrån varann med benen,
*den vaggar fram och tilbax nestan osynligt
*den äter dårligt
*dricker inget
*sover för mycke
*är hengig
är det nån sympton som stämmer in på din så kontakta för avmsking.dom är även stressade efter resan till det nya hem,det brukar ta en vecka för dom kommer till ro.
 
Nja, jo, han verkar äta lite dåligt (har inte märkt att han har ätiti en enda gång faktiskt, och inte druckit heller...). Kanske han är sjuk då? Eller så är han bara uppskrämd efter flytten. Däremot verkar han inte vara så rädd för handen längre, när jag sticker in handen i buren för att ta foderkoppen mm så flaxar han inte iväg som han gjorde innan...

Linda
 
Oj, precis när jag satt här och skrev så hoppade han upp i matskålen och åt... Och bajset har han också tagit bort, så nu kanske han har lugnat ner sig... Det måste ju vara lite framsteg i alla fall?

Linda
 
Det är säkert ingen fara! Bara han äter och dricker som han ska. Lycka till med lilla pippin! Vad ska han heta föresten?
 
Jag har faktiskt inte bestämt vad han ska heta, ni kanske har några tips?

Linda
 
Det där med att dricka också.. jag har inte sett att han dricker något, men han kanske inte vet hur man gör? På djuraffären hade han en skål med vatten på burgolvet, men nu har han en sådan där vattenautomat... Fast det borde han väl fatta, väl?

Linda
 
Ja, alla djur söker sig till vattnet när dom behöver det. Dom dricker ju inte så värst mycket så det syns nog inte så mycket på vattennivån.
 
vad bra att han har ätit,det med drickandet lär han sig när han blir törstig,då han har kommit sig så är det nog ingen fara,då är det nog flytten som var jobbig,tänk dig själv att bli infångat,lagt i en box som en skumpig och plötsligt komma till ett helt nytt ställe,ganska skrämmande.
men ta hand om dom symptonene jag skrev ner,dom kan komma till hands nån gång i din underlats liv,lycka till med den,det är alltid roligt med ett nytt djur ( skall jag säga som har 6 st djur ) :D :bump:
 
Vad har han för färg? :D
Några gulliga namn:

Putte
Sesam
Fidde/Fiddeli
Frasse
Frallan :rofl:
Tofflan
:banana:

;)

Ha det gôtt! :d /diana.
 

Liknande trådar

Fordon Har en gammal Volvo från 2009 som stått nu någon vecka pga köpt ny bil. Imorse när jag skulle starta den så gick det inte, är snö och...
Svar
17
· Visningar
800
Senast: Pegasus63
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 075
Senast: iNTOHiMO
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 083
Senast: Sassy
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 207
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp