P

Piewo

Jag undrar varför min häst har en bubblig mage samt att hans avföring luktar surt och havren ligger hel kvar i bajset ? Är det någon som har några idéer ?? :bow:

Om havren inte är tuggad så kan den endera vara att han stressar så när han äter att han inte tar sig tid att tugga, men det troliga är att han har problem med tänderna, det kan vara därför han är konstig i magen också... eftersom maten kommer ner otuggad...
Ta ut hästtandläkare!

Tack Skuggi.
Tandläkare beställd men kommer inte förrän vecka 14, det var det jag misstänkte men ville vara säker. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Jag fick tips om att testa olja till häst för att underlätta med hullet. Jag började med 1/4 dl rapsolja och ökade till 1 dl/dag. Men... 2 3
Svar
45
· Visningar
2 612
Senast: skiesabove
·
Katthälsa Jag har två kattungar på 7 månader som fått giardia :(. Jag har sanerat hela lägenheten, fortsatt sanera varje dag och har behandlat med...
Svar
3
· Visningar
460
Senast: dobbis
·
Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
878
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 136
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka