Avfrosta frys

alazzi

Trådstartare
Avfrostade frysen i morse. Nu när jag ska sätta igång den igen har jag ingen aning om vilken siffra jag ska ställa in på kylen. Kombinerad kyl/frys. Tänkte inte på att kolla vad den stod på när jag stängde av. Jag har givetvis ingen termometer och idag är alla butiker stängda. Om jag sätter på maxeffekt kan det väl inte bli fel? Ok, för kallt är ju inte bra i kylen om det fryser men det handlar bara om ett dygn i så fall.

Min gamla frys/kyl hade termometer så där uppstod inte problemet.
 
Avfrostade frysen i morse. Nu när jag ska sätta igång den igen har jag ingen aning om vilken siffra jag ska ställa in på kylen. Kombinerad kyl/frys. Tänkte inte på att kolla vad den stod på när jag stängde av. Jag har givetvis ingen termometer och idag är alla butiker stängda. Om jag sätter på maxeffekt kan det väl inte bli fel? Ok, för kallt är ju inte bra i kylen om det fryser men det handlar bara om ett dygn i så fall.

Min gamla frys/kyl hade termometer så där uppstod inte problemet.
Är det sådan som har vred med siffror 1,2,3,4,5 typ? Hade börjat med att sätta det över mitten eller strax över och ställt in typ ett glas vatten och smakat det och sett om det kändes kylskåpskallt efter några timmar. Varorna blir inte förstörda om på ett par timmar om du har någon grad för varmt. Om du inte har väldigt känsliga varor.

Enligt mig då.
 
Är det sådan som har vred med siffror 1,2,3,4,5 typ? Hade börjat med att sätta det över mitten eller strax över och ställt in typ ett glas vatten och smakat det och sett om det kändes kylskåpskallt efter några timmar. Varorna blir inte förstörda om på ett par timmar om du har någon grad för varmt. Om du inte har väldigt känsliga varor.

Enligt mig då.
Tack! Ja det är ett vred. Max 7. Jag kör på ditt tips. Har inget jättekänsligt i kylen. Ost. Keso och mest olika såser.
 
Jag brukar inte ens tänka. Brukar ställa på mitten av skalan.

Ställer om ibland beroende på årstid. Är det tokvarmt ute behöver min kyl ställas lite kallare
 
Jag har inga siffror (ännu mer spännande 😂) men har vredet såhär. Grönsaker brukar frysa så de får inte vara där inne, men har ändå kommit fram till att det är lagom.

Vet inte om det hjälper på något sätt men ja, here we go 😅

47B98A3B-8BDA-4F8A-8A0F-3479730643D7.jpeg
 

Liknande trådar

Fritid Dottern skulle flyga United Airlines IGÅR, från Cincinatti till Chicago och sen Toronto, Kanada (!) - Köpenhamn. Med massor av extra...
2
Svar
23
· Visningar
2 866
Senast: hastflicka
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 881
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 896
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp