Avlastar bakbenet

Glimris

Trådstartare
Lånar ett 17-årigt russ till barnen. Har varit ridskolehäst och kanske gått hårt i sitt tidigare liv. Han är snäll att rida men lite trög. Jag reagerar på att han alltid avlastar vänster bakben. När han äter, när man borstar honom, till och med när barnen sitter upp. Han sänker gärna huvudet när han travar, men han ser inte halt ut. Någon som har liknande problem?

Sv: Avlastar bakbenet

att dom avlastar ett o samma bakben hela tiden är ju inte bra..alltid bäst att kolla upp sånt så kanske man kan stoppa vad de än är i tid.

kan ju vara början på nåt.

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 568
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
499
Senast: Redfox
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 853
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 465

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Pluggtråden
  • Svensk Politik 4

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Fri tillgång på torrfoder?