Avlastning.

Apollo

Trådstartare
Vad vill hästen avlasta om den tex vilar på v.bak, och ställer h.fram längre fram. Förstår ni?? Bakbenet är placerat som vanligt när de vilar på bakbenet.

Sv: Avlastning.

Apollo skrev:
Vad vill hästen avlasta om den tex vilar på v.bak, och ställer h.fram längre fram. Förstår ni?? Bakbenet är placerat som vanligt när de vilar på bakbenet.

Gissar att hästen vill avlasta just vä bak. Är du säker på att hö fram står längre fram? Det kanske är vä fram som står längre bak? (för att "diagonal-avlasta" hö bak som ju tar mer vikt).
Bara en tanke :confused:

Tror inte det för v. fram står på rätt plats och h.fram längre fram. Men jag har inte tänkt på det så så det måste jag kolla.

Upplever du att hästen har problem är besvärad med något?

Ja för tillfället är han oren i det benet, alltså v.bak. Vet kommer på torsdag.

Han är relativt nyskodd, ca 4 veckor. Vet kommer idag så får vi se vad han säger. Han är mycket bättre så det är bara att hoppas på det bästa. Kiropraktorn var ute 1 maj och då hade han en låsning i höger fram-bog, kanske det hänger ihop??

Min häst har strålbenshälta vä fram och står ofta med den hoven längre fram för att avlasta,han har däremot inte visat ngn hälta på det benet däremot hö fram har han varit halt på pga överbelastning pga avlastningen från vä hov,skulle jag vara dig skulle jag kolla upp hö fram.Mvh Maria

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 597
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 318
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete... 2
Svar
30
· Visningar
2 069
Senast: Noxos
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 854
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka