Bukefalos 28 år!

Avliva pga lynnesfel?

Vem ska administrera det lugnande läkemedlet? Ska det ske oralt eller injiceras?
Det vanligaste är nog att hästägaren får oralt lugnande utskrivet om det behövs till tex hovslagaren. Andra åker till klinikhovslagare där det finns veterinärer på plats om de behövs mer.
 
Vem ska administrera det lugnande läkemedlet? Ska det ske oralt eller injiceras?
Jag blev också förvånad när jag hörde att lugnande läkemedel används regelbundet vid hovslageri. Jag vet inte i vilka miljöer det sker men det måste Ju vara i stall med god tillgång på veterinär.
 
Jag blev också förvånad när jag hörde att lugnande läkemedel används regelbundet vid hovslageri. Jag vet inte i vilka miljöer det sker men det måste Ju vara i stall med god tillgång på veterinär.
Nä det är förmodligen lugnande i gelform som man får på recept och ger själv i hästens mun. Alternativt att man skor hos klinikhovslagare, då finns det ju alltid veterinärer tillgängliga.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ett par döms för djurplågeri efter att förbipasserande larmat om en död häst som legat i en hage. I samma hage gick även en annan häst...
Svar
0
· Visningar
151
Senast: Gunnar
·
Träning I kölvattnet av Helgstrandsskandalen vill jag slå ett slag för grundridning (och markträning) och då menar jag inte lätt klass, utan...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
8 081
Senast: Bison
·
Hästvård Pga av mitt snurr har jag nu lagt hästarnas träckprov på posten men inser nu att det är fredag!!! En hel helg innan det åker vidare till...
Svar
5
· Visningar
358
Senast: Troll
·
  • Artikel
Hästnyheter Under gårdagen rapporterade vi om en häst som trillat omkull i hästtransporten efter en hård inbromsning. Nu kan Hippson bekräfta att...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp