Avliva triangelmärkt häst?

hanny

Trådstartare
Hej!

Om en triangelmärkt häst avlivas till följd av sina skador, vad händer med resterande av livvärdet? Betalas det ut? Tänker på Agria som betalar ut allt utom 10.000 vid en T-märkning, får man de pengarna om hästen behöver avlivas?

Tacksam för hjälp!
Hanny
 
Om en häst triangelmärks, eller delersätts så blir det automatiskt en reservation för det som hästen är ersatt för. T.ex. oftast hältor och ryggproblem. Dör hästen eller behöver avlivas av annan orsak så faller resterande livvärde ut, men är den halt igen så får man ingenting. Jag skriver halt för det är till 90% orsak till triangelmärkningen.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: ameo
·
Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att överta en häst från en ridskola, som ska triangelmärkas. Den kommer att vara ridbar men bara för...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 715
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 390
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
26
· Visningar
2 290
Senast: bobbbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp