Avlivning på katt

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Piavik
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 6 727
Sv: Avlivning på katt

Vid slutet var han för dålig för att orka röra sig, så det var ingen risk för vådaskott eller dyligt, annars tycker jag att det är för riskfyllt att avliva en katt på det sättet.

Katten sätts självklart i en bur om den ska skjutas. Annars är risken för skadeskjutning stor.

Vid slutet var han för dålig för att orka röra sig, så det var ingen risk för vådaskott eller dyligt, annars tycker jag att det är för riskfyllt att avliva en katt på det sättet.

Katten sätts självklart i en bur om den ska skjutas. Annars är risken för skadeskjutning stor.

Varför i hela friden skulle jag utsätta den stackars trasiga lilla katten för att först vänta i plågor tills vi kunde hitta en lämplig bur och sedan sättas i den för att tillbringa sina sista minuter instängd i skräck, när vi hade en skicklig jägare till hjälp som mycket väl visste vad han gjorde? Om du läser det du har citerat från mitt inlägg så står det att det inte fanns risk för skadeskjutning.
Men tack för att du får mig att må dåligt över ett svårt beslut att ända livet för en fin liten katt, då vi inte såg någon annan utväg och ville göra det så lätt och stressfritt för honom som över huvud taget var möjligt.
Det är mycket som är självklart när man inte själv är delaktig i en situation. :smirk:

Om katten nu faktiskt var så dålig att den inte kunde röra på sig, hur i hela fridens namn skulle den lyckas rymma och därmed riskera att bli skadeskjuten?

Förlåt om jag gjorde så du fick dåligt samvete men du har missuppfattat mig!:( Var inget fel alls i det du gjorde, tycker ni gjorde helt rätt och hade gjort likadant själv! Jag menade det sista du skrev att du tycker att det är för riskfyllt att skjuta en katt på det sättet annars och då menade jag att sätter man den i en bur då finns inte risken! Hoppas du förstår hur jag menar!!
Mvh Marie

Då är vi ju helt överens, tack för att du förtydligade!
Jag ber om ursäkt för att jag överreagerade, katter vi har tvingats ta bort är en öm punkt.

Senast ändrad:

Förstår det!! Skönt att du förstod vad jag menade!:)

En man i mina föräldrars bostadsområde avlivade oönskade kaninungar genom att lägga dem i frysen :eek:
Kaninmamman fick mjölkstockning, så det var inte annat att göra än att låta henne få en kull till fort som attan och BEHÅLLA ungarna.
Pappan höll på att gå i taket, han gillade tydligen inte djur överhuvudtaget. Men i FRYSEN? :crazy:
Oavsett art på djurungarna, det kan väl inte vara lagligt?

En man i mina föräldrars bostadsområde avlivade oönskade kaninungar genom att lägga dem i frysen :eek:
Kaninmamman fick mjölkstockning, så det var inte annat att göra än att låta henne få en kull till fort som attan och BEHÅLLA ungarna.
Pappan höll på att gå i taket, han gillade tydligen inte djur överhuvudtaget. Men i FRYSEN? :crazy:
Oavsett art på djurungarna, det kan väl inte vara lagligt?

Nej, det är inte lagligt. Inte heller en särskilt säker avlivningsmetod.

Nej, jag tyckte också det, stackars små djur! Ligga där och frysa :crazy: , och har de TUR blir de medvetslösa efter ett tag... Dumma människa som gjorde det!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
541
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Vår innekatt gillar att vara utomhus men åker helst i famnen om han får välja, särskilt nu vintertid när det är hemsk SNÖ på marken…...
Svar
12
· Visningar
669
Senast: Sel
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år... 2
Svar
28
· Visningar
2 356
Senast: Kilauea
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Bullen22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka