avmaska fårskallarna

TACK!!
Då tänker jag inte alldeles tokigt då... :D
Jag ÄR ju ny på fårskallar och man vill ju göra saker så bra som möjligt. Och ibland är kan det ju vara så att det som hästförnuftet säjer är bra inte är det rätta för fåren...

Jag HOPPAS i alla fall att jag slipper få lamm i vinter... :crazy:
Ena bagglammet från i våras hann tyvärr bli könsmoget innan jag flyttade dem, men han var inte mer än 3½ månad så han kan inte haft särskilt många dagar på sig att hitta nån villig tacka... Och jag håller tummarna att jag slipper fler lamningar - resultatet från mina allra första lamningar i våras är ju inte direkt lysande. :crazy: (8 födda varav 3 överlevde...) Plus att jag inte vill ha några lamm!

Och till Ti Ti (hette du va?)
Nej, fårskallarna har ingen direkt favoritplats i hagen, de är överallt... Det är (tyvärr :crazy:) hagar på åkermark, så de ha ringa träd att samlas under eller nåt sånt - jag ser att grannarnas får *i grannbyn* brukar göra så...
Och jag försöker ha koll hela tiden ändå, så att de ser pigga o friska ut. Men visst ska jag ha ögonen mer öppna till våren.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon här inne som har erfarenhet av dom nya tuggtabletterna som finns receptfritt på apoteken nu? Funkar dom lika bra som...
Svar
7
· Visningar
747
Senast: hollypolly
·
Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
276
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Såg i dag att min gamla hund har mask i avföringen, såg ut som många små vita maskar. Blä. Ska jag köpa något receptfritt i dag eller...
Svar
2
· Visningar
633
Senast: fijja
·
Mat Hur firar ni påsk? Traditionen är väl påsklamm men det verkar som många äter 'påskbord' istället. Hur brukar ni göra? Själv har jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 613

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp