Avmaska hund

Iddefixen

Trådstartare
Hur vet man vilket avmaskningsmedel man ska välja till hunden?

Tror att vi tog Banminth sist, det är nog 1,5-2 år sedan. Men den här gången vet jag inte vad jag ska ta.

Tips?

Sv: Avmaska hund

Antar att du har en vuxen hund och då behöver du inte avmaska om hunden inte visar symptom på maskinfektion. Har den tecken på det kan du lämna in avföringsprov till vet. så du vet vilket mask det handlar om och sedan välja ett preparat som tar just den masken.

min blev skitdålig av axilur, det är tydligen rätt vanligt att hundar inte tål det fick jag höra EFTERÅT! :mad:

Speciellt nakenhundar (om det är en sån du gav Axilur) kan vara känsliga för vissa ämnen i många avmaskningsmedel. Det som brukar fungera bäst på dem är Banminth...
Tycker de på apoteket ska informera en om det när man köper ut avmaskningsmedel till sin hund.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 512
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 613
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 799
Senast: Nota
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 076
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka