Snobben

Trådstartare
Hur är det nu egentligen med vuxna hundar, ska man avmaska?
Om dom får i sig hästskit i stallet kan dom väl få mask?

Sv: Avmaska??

Man ser inte alltid masken heller, man ska helt enkelt avmaska när man misstänker mask. Hunden tappar i hull, ser bukig ut, kan ha lite hosta, kliar sig i baken osv.

Funderar mest på när hundarna får i sig hästskit, att dom borde få i sig mask?

Båda mina hundar har ätit lika mycket hästskit som på en gödselstack ungefär, men ingen av dom har fått mask av just den orsaken.

Min hund bor i princip på gödselstacken! Han har aldrig haft någon mask. Kanske så att "hästmaskarna" inte överlever i en hundmage?

Inälvsparasiter brukar vara artspecifika. Den största risken för en hund som sätter i sig hästbajs brukar vara att hunden riskerar få i sig alldeles för stora mängder avmaskningsmedel för häst vissa perioder på året.

Liknande trådar

Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 506
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 754
Senast: Nota
·
Övr. Hund Stötte på detta med att man kan läsa hundens känslotillstånd baserat på om svansen går till höger eller vänster. Det finns dock en sak...
Svar
4
· Visningar
479
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 301
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stärka 3 åring
  • Fördelar/ nackdelar med tinker?